Moottoriöljyt – Raskaskalusto
September 18th, 2014
Moottoriöljyt – Raskaskalusto
Moottoriöljy turboahdettuihin ja vapaasti hengittäviin 4-tahtisiin dieselja bensiinimoottoreihin.
Öljynvaihtovälinä voidaan käyttää jopa 45.000 km kaukoliikenteen kuorma-autoissa.
Soveltuu yleismoottoriöljyksi mm. kuljetusliikkeille, omistajakuljettajille sekä muuntimiin ja voimansiirtoon.
Korkealuokkainen mineraaliöljy mm. maa- ja metsätalouden sekä raskaan kaluston tarpeisiin.
Sopii myös dieselmoottoreihin turboahtimella tai ilman.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi tiettyihin hydraulijärjestelmiin sekä tiettyihin voimansiirron ja muuntimien käyttösovelluksiin.
Käytetään ensisijaisesti vanhemmissa ajoneuvoissa, joita rasitetaan voimakkaasti ja halutaan ylläpitää yllä suuri öljynpaine.
Korkealuokkainen mineraaliöljy mm. maa- ja metsätalouden sekä raskaan kaluston tarpeisiin.
Sopii myös dieselmoottoreihin turboahtimella tai ilman.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi tiettyihin hydraulijärjestelmiin sekä tiettyihin voimansiirron ja muuntimien käyttösovelluksiin.
Käytetään ensisijaisesti vanhemmissa ajoneuvoissa, joita rasitetaan voimakkaasti ja halutaan ylläpitää yllä suuri öljynpaine.
Korkealuokkainen mineraaliöljy mm. maa- ja metsätalouden sekä raskaan kaluston tarpeisiin.
Sopii myös dieselmoottoreihin turboahtimella tai ilman.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi tiettyihin hydraulijärjestelmiin sekä tiettyihin voimansiirron ja muuntimien käyttösovelluksiin.
Käytetään ensisijaisesti vanhemmissa ajoneuvoissa, joita rasitetaan voimakkaasti ja halutaan ylläpitää yllä suuri öljynpaine.
Korkealuokkainen mineraaliöljy mm. maa- ja metsätalouden sekä raskaan kaluston tarpeisiin.
Sopii myös dieselmoottoreihin turboahtimella tai ilman.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi tiettyihin hydraulijärjestelmiin sekä tiettyihin voimansiirron ja muuntimien käyttösovelluksiin.
Käytetään ensisijaisesti vanhemmissa ajoneuvoissa, joita rasitetaan voimakkaasti ja halutaan ylläpitää yllä suuri öljynpaine.
Q8 T 520 SAE 10W ei sovellu käytettäväksi moottoriöljynä.
SAE 15W-40
SHPD-tyypin moottoriöljy bensiini- ja dieselmoottoreita varten kuorma-autoissa, linja- utoissa ja raskaassa kalustossa.
Hyväksytty vaihtoväli jopa 100 000 km Volvon kaukoliikenteen kuorma- ja linja-autoissa, jotka on varustettu Euro III -vaatimusten mukaisilla moottoreilla.
Kehitetty myös Euro IV -vaatimusten mukaisiin moottoreihin.
Soveltuu erityisesti hyvin vaikeisiin käyttöolosuhteisiin.
Käytettävissä ympäri vuoden.
Täyttää korkeimmat eurooppalaiset ja amerikkalaiset laatuvaatimukset.
Kehitetty dieselmoottoreihin, joiden päästöarvot ovat pienet.
API CI-4/SL, ACEA E7, VOLVO VDS-3, MAN M3275, MB 228.3, MTU Typ 2; Mack EO-N, Cummins CES20071/20072/20076/20077/2 0078, Caterpillar ECF-1/ECF-2, Renault RLD/ RLD-2
SAE 10W-40
Q8 T 860 S -öljyä suositellaan erityisesti Scanian ajoneuvoihin ja uusimpiin moottoreihin, jotka täyttävät Euro V- ja Euro VI -vaatimukset.
Sopii myös muihin ajoneuvoihin turboahtimella tai ilman.
Hyvät ominaisuudet, jotka estävät sylinterin hioutumisen ja kampiakselin kulumisen.
HUOM! Ei sovi bensiinimoottoreihin.
API CF, ACEA E4/E7, Scania LDF-III, Volvo VDS-3, MAN 3277, MB 228.5, Renault RXD/RLD-2
Työkone- ja traktorivaihteistoöljy SAE 10W-30
Yhdistetty STOU-tyyppinen moottori-, voimansiirto- ja hydrauliöljy.
Tarkoitettu sekä diesel- että bensiinimoottoreita varten.
Muokattu erityisesti märkäjarruilla varustettuihin voimansiirtoratkaisuihin.
Yleisöljy maanviljelijöiden ja työkoneurakoitsijoiden käyttöön.
API CF-4/SF, GL-4, New Holland NH 024C/324B/410B, MF M1127/M1135/ M1139/M1141/M1144, GIMA CMS M 1145, Case MS 1118/1207/1209, Caterpillar TO-2, Allison C-4, ZF TE-ML 06B/06C
SAE 10W-40
Yhdistetty moottori-, voimansiirto- ja hydrauliöljy.
Soveltuu tiettyihin Powershift- ja CVT-vaihteistoihin (ei henkilöautoihin).
Tarkoitettu sekä diesel- että bensiinimoottoreita varten kuten myös voimansiirtoakseleiden ja yhdysrakenteisten jarrujen, nk. “märkäjarrujen” voiteluun.
Soveltuu yleiseksi hydrauliöljyksi raskaan kaluston ja maatalouden käyttösovelluksiin.
API CF-4/SF,
ACEA E3,
API GL-4,
Allison C-4,
Caterpillar TO-2,
ZF TE-ML 06B/07B,
John Deere JDM J27/J20C,
New Holland NH 410B,
Ford New Holland ESN-M2C41-B/121-D/134- D/159-C,
Massey Ferguson CSM M1127/ M1139/M1141/M1144/M1145,
Case MS 1118/1207/1209,
CNH MAT 3525
SAE 10W-40
Synteettiseen pohjaan kehitetty korkeatehoinen moottoriöljy, joka on kehitetty erityisesti matalapäästöisiin Euro V (& Euro IV)- dieselmoottoreihin.
ACEA E4, E7
API CI-4, CH-4, CG-4
Scania LDF-II
Volvo VDS-3
MB Approval 228.5
MAN 3277
Renault RXD, RLD-2
MTU Type 3
DAF Extended Drain (pidennetyt vaihtovälit)
Mack EO-N
Cummins CES 20077/20078
Deutz DQC III-10
JASO DH-1
Global DHD-1
Caterpillar EFC-1a
SAE 10W-30
Korkeatehoinen synteettinen moottoriöljy, jossa on alhainen sultaattituhka-,
fosfori- ja rikkipitoisuus (Low SAPS).
Suunniteltu erityisesti uusimpien Euro VI- moottoreiden voiteluun.
ACEA E9
API CK-4 / CJ-4 / CI-4
Volvo VDS-4.5
MB 228.31
Detroit Diesel
DFS93K222
MTU Tyyppi 2.1
Renault RLD-4
Mack EO-S 4.5
Deutz DQC III-10 LA
Cummins CES 20086
Cat ECF-3, Cat ECF-2
Ford WSS-M2C171-F1
JASO DH-2
SAE 15W-40
Korkeatehoinen synteettinen moottoriöljy, jossa on alhainen sultaattituhka-,
fosfori- ja rikkipitoisuus (Low SAPS).
Suunniteltu erityisesti uusimpien Euro VI- moottoreiden voiteluun.
ACEA E9
API CK-4 / CJ-4 / CI-4
Volvo VDS-4.5
MB 228.31
Detroit Diesel
DFS93K222 MTU
Tyyppi 2.1
Renault RLD-4
Mack EO-S 4.5
Deutz DQC III-10 LA
Cummins CES 20086
Cat ECF-3, Cat ECF-2
Ford WSS-M2C171-F1
JASO DH-2
SAE 10W-40
Korkeatehoinen, synteettinen ja polttoainetaloudellinen moottoriöljy (Low SAPS) raskas ajoneuvoille, joka on suunniteltu viimeisimpiin Euro VI moottoreihin.
ACEA E6/E7/E9
API CJ-4
Volvo CNG/-VDS-4
Caterpillar ECF-3
DAF extended Drain
MB Approval 228.51/31
MB 226.9
MAN M3271-1
MAN M3477
MTU Type 2.1/3.1
Renault RGD/RLD-3
Mack EO-O Premium Plus
Deutz DQC IV-10 LA
Cummins CES 20081
Scania LA (Low Ash)
SAE 10W-40
Korkealaatuinen, synteettinen UHPD moottoriöljy.
Kehitetty nykyaikaisiin Euro VI -dieselmoottoreihin antamaan erittäin hyvät matalan lämpötilan ominaisuudet sekä polttoainesäästöjä.
Vähän sulfaattituhkaa, fosforia ja rikkiä sisältävä moottoriöljy (Low SAPS -öljy), joka soveltuu hiukkassuodattimella (DPF) tai jälkikäsittelyjärjestelmällä (esim. SCR) varustetuille moottoreille.
Kestää erittäin raskaat käyttöolosuhteet ja mahdollistaa pidennetyt vaihtovälit ajoneuvon valmistajan suositusten mukaisesti.
ACEA E4/ E6 / E7 /E9
API CJ-4
JASO DH-2
OEM hyväksynnät
MB 228.51 (pending approval)
Deutz DQC IV-10 LA
MTU Type 3.1(pending approval)
Renault RLD-3
Volvo VDS-4
Cummins 20081 (pending approval)
Mack EO-O Premium Plus
Scania LA (Low Ash) (pending approval)
MAN M 3271-1 /M 3575 /M 3477
Suositukset
MB 228.31
Volvo VDS-3
DAF Extended Drain
Iveco E6 Long Drain
Caterpillar ECF-3
Detroit Diesel 93K218
Lataa esite
SAE 5W-30
Korkealaatuinen, synteettinen moottoriöljy. Kehitetty nykyaikaisiin Euro V- ja Euro VI -dieselmoottoreihin antamaan erittäin hyvät matalan lämpötilan ominaisuudet sekä polttoainesäästöjä.
Vähän sulfaattituhkaa, fosforia ja rikkiä sisältävä moottoriöljy (Low SAPS -öljy), joka soveltuu hiukkassuodattimella (DPF) tai jälkikäsittelyjärjestelmällä (esim. SCR) varustetuille moottoreille.
Kestää erittäin raskaat käyttöolosuhteet ja mahdollistaa pidennetyt vaihtovälit ajoneuvon valmistajan suositusten mukaisesti.
API CJ-4/SN, ACEA E9/E7/E6, Volvo VDS-4, MB
Lataa esite
SAE 5W-30
SAE 5W-30
SAE 5W-20