Täältä löydät kaikki Q8 tuotteet.
Valikosta vasemmalla löydät tuotteet käyttökohteittain.
Suurin osa tuotteista voimme myös toimittaa bulkkina säiliöautolla.
2-tahtiöljyt
Kaksitahtiöljy
Synteettinen 2-tahtiöljy moottoripyörien ilma- ja vesijäähdytteisiin bensiinimoottoreihin.
Soveltuu myös lumikelkkoihin,mopoihin jne.
Vähentää savutusta ja pienentää päästöjä.
Kehitetty erityisesti suuritehoisiin moottoreihin mm. kilpapyörissä ja kilpaskoottereissa.
Voidaan käyttää matalaa sekoitussuhdetta (n. 2 %) moottorivalmistajan suositusten mukaisesti.
Soveltuu myös moottoreille, joissa on erillinen öljysäiliö.
HUOM! Ei sovellu perämoottoreihin.
JASO FD, ISO EGD, API TC+++
Kaksitahtiöljy
Synteettinen 2-tahtiöljy mm. moottoripyörien, lumikelkkojen, moottorisahojen ja mopojen ilma- ja vesijäähdytteisiin, 2-tahtisiin bensiinimoottoreihin.
Kehitetty erityisesti vähentämään savutusta ja päästöjä.
Soveltuu myös moottoreille, joissa on erillinen öljysäiliö.
HUOM! Ei sovellu perämoottoreihin.
JASO FC, API TC++
Kaksitahtiöljy
2-tahtiöljy kaiken tyyppisiin 2-tahtisiin bensiinimoottoreihin veneissä, moottoripyörissä mopoissa jne.
Sopii myös moottoreille, joissa on erillinen öljysäiliö.
Sallii pienen sekoitusmäärän moottorivalmistajan ohjeiden mukaisesti.
API TC-W3
4-tahtiöljyt
Sopii käytettäväksi makeassa ja suolaisessa vedessä.
Q8 Outboard 4T on kehitetty täyttämään kaikki moottorivalmistajien uusimmat vaatimukset; erityisesti mitä tulee suolavedessä käytettävän perämoottoriöljyn vaatimuksiin mm. moottorin puhtaana pidosta, sekä hyviin voitelu- ja korroosionsuojaus ominaisuuksiin.
Tuote: 600-6013
Lataa esite
Hydrauliöljyt
Hydrauliöljy ISO VG 32, 46
Sinkitön hydrauliöljy, joka on tarkoitettu ensisijaisesti ajoneuvojen hydraulijärjestelmiä varten tai kun sinkittömyys on öljyn olennainen vaatimus.
Hyvät matalien lämpötilojen ominaisuudet tai korkea viskositeetti-indeksi tekevät siitä käyttökelpoisen ympäri vuoden.
Tarkkaan valitut lisäaineet takaavat erittäin hyvän suojan kulumista vastaan.
ISO 11158 luokka HV, DIN 51524 osa 3 luokka HVLP, ISO 6743-4 luokka HR ja HV, DIN 51502 luokka HVLP
Hydrauliöljy ISO VG 32
Hydrauliöljy mobiileihin ja kiinteisiin hydraulijärjestelmiin. Korkea viskositeetti-indeksi ja hyvät matalien lämpötilojen ominaisuudet mahdollistavat erittäin laajan käyttölämpötila-alueen.
Sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
DIN 51524 osa 3 luokka HVLP, ISO 11158 luokka HV, SS 15 54 34 AV
Hydrauliöljy ISO VG 46
Hydrauliöljy mobiileihin ja kiinteisiin hydraulijärjestelmiin. Korkea viskositeetti-indeksi ja hyvät matalien lämpötilojen ominaisuudet mahdollistavat erittäin laajan käyttölämpötila-alueen.
Sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
DIN 51524 osa 3 luokka HVLP, ISO 11158 luokka HV, SS 15 54 34 AV
Hydrauliöljy ISO VG 68
Hydrauliöljy mobiileihin ja kiinteisiin hydraulijärjestelmiin. Korkea viskositeetti-indeksi ja hyvät matalien lämpötilojen ominaisuudet mahdollistavat erittäin laajan käyttölämpötila-alueen.
Sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
DIN 51524 osa 3 luokka HVLP, ISO 11158 luokka HV, SS 15 54 34 AV
Hydrauliöljy ISO VG 10
Hydrauli- ja koneöljy, joka sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
Tarkoitettu yleiseksi koneöljyksi sisäkäyttöön.
Soveltuu mm. hydraulijärjestelmiin, laakereihin, säätimiin ja hammasvaihteisiin.
ISO 11158, luokka HM, DIN 51524 osa 2, luokka HLP, DIN 51502 luokka HLP, DIN 51502, luokka HLP, SS 155434, luokka AM (ISO VG 32/46), Denison HF-0, HF-1 ja HF-2 (ISO VG 32/46), DIN 51517-2, luokka CL
Hydrauliöljy ISO VG 15
Hydrauli- ja koneöljy, joka sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
Tarkoitettu yleiseksi koneöljyksi sisäkäyttöön.
Soveltuu mm. hydraulijärjestelmiin, laakereihin, säätimiin ja hammasvaihteisiin.
ISO 11158, luokka HM, DIN 51524 osa 2, luokka HLP, DIN 51502 luokka HLP, DIN 51502, luokka HLP, SS 155434, luokka AM (ISO VG 32/46), Denison HF-0, HF-1 ja HF-2 (ISO VG 32/46), DIN 51517-2, luokka CL
Hydrauliöljy ISO VG 32
Hydrauli- ja koneöljy, joka sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
Tarkoitettu yleiseksi koneöljyksi sisäkäyttöön.
Soveltuu mm. hydraulijärjestelmiin, laakereihin, säätimiin ja hammasvaihteisiin.
ISO 11158, luokka HM, DIN 51524 osa 2, luokka HLP, DIN 51502 luokka HLP, DIN 51502, luokka HLP, SS 155434, luokka AM (ISO VG 32/46), Denison HF-0, HF-1 ja HF-2 (ISO VG 32/46), DIN 51517-2, luokka CL
Hydrauliöljy ISO VG 46
Hydrauli- ja koneöljy, joka sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
Tarkoitettu yleiseksi koneöljyksi sisäkäyttöön.
Soveltuu mm. hydraulijärjestelmiin, laakereihin, säätimiin ja hammasvaihteisiin.
ISO 11158, luokka HM, DIN 51524 osa 2, luokka HLP, DIN 51502 luokka HLP, DIN 51502, luokka HLP, SS 155434, luokka AM (ISO VG 32/46), Denison HF-0, HF-1 ja HF-2 (ISO VG 32/46), DIN 51517-2, luokka CL
Lataa esite
Hydrauliöljy ISO VG 22
Ympärivuotinen öljy mobiileihin ja kiinteisiin hydraulijärjestelmiin.
Sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
DIN 51524 osa 3 luokka HVLP, ISO 11158 luokka HV
Hydrauliöljy ISO VG 32
Ympärivuotinen öljy mobiileihin ja kiinteisiin hydraulijärjestelmiin.
Sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
DIN 51524 osa 3 luokka HVLP, ISO 11158 luokka HV
Hydrauliöljy ISO VG 46
Ympärivuotinen öljy mobiileihin ja kiinteisiin hydraulijärjestelmiin.
Sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
DIN 51524 osa 3 luokka HVLP, ISO 11158 luokka HV
Hydrauliöljy ISO VG 32
Ensisijaisesti ajoneuvohydrauliikkaan tarkoitettu hydrauliöljy.
Suositellaan erityisesti laajan lämpötila-alueen käyttösovelluksiin.
Erittäin hyvät matalien lämpötilojen ominaisuudet.
Sisältää tuhkattomia (sinkittömiä), kulumista estäviä lisäaineita.
SS 15 54 34 AV32, ylittää standardin ISO 11158 luokan HV vaatimukset, ylittää standardin DIN 51524 osan 3 luokan HVLP vaatimukset, Volvo STD 98607 (BLV), puolustusstandardi FSD 8401, kattaa spesifikaation SH 15/SHS 32/SHS 46/SH 68
Hydrauliöljy ISO VG 46
Ensisijaisesti ajoneuvohydrauliikkaan tarkoitettu hydrauliöljy.
Suositellaan erityisesti laajan lämpötila-alueen käyttösovelluksiin.
Sisältää tuhkattomia (sinkittömiä), kulumista estäviä lisäaineita.
SS 15 54 34 AV46, ylittää standardin ISO 11158 luokan HV vaatimukset, ylittää standardin DIN 51524 osan 2/3 luokan HVLP vaatimukset, kattaa spesifikaation SHS 32/SHS 46/SH 68
Erittäin hyvin biologisesti luonnossa hajoava Synteettinen hydrauliöljy, jonka perustana ovat uusiutuvat, tyydyttyneet esterit.
Tarkoitettu ympärivuotiseen käyttöön mobiileissa ja kiinteissä hydraulijärjestelmissä.
Suositellaan käytettäväksi herkillä alueilla, joilla vaaditaan korkeaa biologista hajoavuutta.
Sisältää tuhkattomia (sinkittömiä), kulumista estäviä lisäaineita.
Täysin sekoitettavissa öljylaatujen Q8 Holbein Bio LT 22 ja Q8 Holbein Bio Long Life kanssa.
Otettu SP-luetteloon. Ei sisällä petroolituotteita.
DIN 51524 osa 3 luokka HLP/HVLP, SS 15 54 34 BV46 ympäristömukautettu, ISO 15380 HEES,
Denison HF-2 ja Bosch Rexroth (HEES type), kattaa SHS 32/SHS 46/SH 68
Erittäin hyvin biologisesti luonnossa hajoava Synteettinen hydrauliöljy, jonka perustana ovat tyydyttyneet esterit.
Tarkoitettu ympärivuotiseen käyttöön mobiileissa ja kiinteissä hydraulijärjestelmissä.
Suositellaan käytettäväksi herkillä alueilla, joilla vaaditaan korkeaa biologista hajoavuutta.
Sisältää tuhkattomia (sinkittömiä), kulumista estäviä lisäaineita.
Kehitetty erityisesti korkeassa lämpötilassa käytettäviin järjestelmiin, joissa hydrauliöljyltä vaaditaan erittäin hyvää hapettumisenkestoa.
Täysin sekoitettavissa öljylaatujen Q8 Holbein Bio Plus ja Q8 Holbein Bio LT 22 kanssa.
DIN 51524 osa 2/3 luokka HLP/HVLP, SS 15 54 34 AV46 ympäristömukautettu, ISO 15380 HEES, kattaa spesifikaation SHS 32/SHS 46/SH 68
Hydrauliöljy ISO VG 22, 32, 46, 68, 100, 150
Hydrauli- ja koneöljy, joka sisältää tuhkattomia (sinkittömiä), kulumista estäviä lisäaineita.
Tarkoitettu yleiseksi koneöljyksi sisäkäyttöön.
Soveltuu mm. hydraulijärjestelmiin, laakereihin, säätimiin sekä hammasvaihteisiin.
Tuhkattomat lisäaineet tekevät öljyn erityisen sopivaksi levytyökoneisiin sekä työstökoneiden sähkömagneettisiin kytkimiin.
ISO 11158, luokka HM, DIN 51524, osa 2, luokka HLP, ISO 6743-4, luokka HM (ISO VG 22/ 32/ 46/ 68), DIN 51502, luokka HLP (ISO VG 22/ 32/ 46/ 68)
Holst 22 esite
Valkoöljypohjainen hydrauliöljy ISO VG 46
Farmasialaatuiseen valkoöljyyn pohjautuva hydrauli- ja koneöljy.
Kehitetty erityisesti korkeiden vaatimusten mukaisiin työympäristöihin.
Tarkoitettu yleiseksi koneöljyksi sisäkäyttöön.
Soveltuu mm. hydraulijärjestelmiin, laakereihin, säätimiin ja sumuvoiteluun.
Sisältää kulumista estäviä lisäaineita.
ISO 11158, luokka HM
ISO 6743-4, luokka HM
DIN 51524, osa 2, luokka HLP
Volvo STD 98604-02, 98604-03
Jäähdytysnesteet
Väri: vihreä
Valmiiksi sekoitettu jäähdytinneste avoimia ja suljettuja moottorijärjestelmiä varten.
Sekoite pohjautuu deionisoituun/ pehmennettyyn veteen ja monopropyleeniglykoliin (MPG), mikä on
ihmiselle ja eläimille huomattavasti vähemmän vaarallista kuin tavanomainen monoetyleeniglykoli.
Estää ennen kaikkea jäätymisen ja suojaa jäähdytysjärjestelmää ruostumista ja korroosiota vastaan.
ASTM 5216, ASTM 4985, BS 6580
Väri: vihreä
Jäähdytinneste avoimia ja suljettuja moottorijärjestelmiä varten.
Sekoite pohjautuu monopropyleeniglykoliin (MPG), mikä on ihmiselle ja eläimille huomattavasti vähemmän vaarallista kuin tavanomainen monoetyleeniglykoli.
Estää ennen kaikkea jäätymisen ja suojaa jäähdytysjärjestelmää ruostumista ja korroosiota vastaan.
Katso jäätymisenestoa koskevat sekoitussuhteet tuoteluettelosta
sivulla 26.
BS 6580
Väri: sininen
Jäähdytinneste avoimia ja suljettuja moottorijärjestelmiä varten.
Pohjautuu monoetyleeniglykooliin (MEG).
Estää ennen kaikkea jäätymisen ja suojaa jäähdytysjärjestelmää ruostumista ja korroosiota vastaan.
Soveltuu erinomaisesti kaikkiin jäähdytysjärjestelmiin ja moottorityyppeihin, myös alumiiniin ja muihin kevytmetalleihin.
Katso jäätymisenestoa koskevat sekoitussuhteet tuoteluettelosta
sivulla 26.
BS 6580
Väri: punavioletti
Jäähdytinneste avoimia ja suljettuja moottorijärjestelmiä varten.
Pohjautuu monoetyleeniglykoolin (MEG).
Estää ennen kaikkea jäätymisen ja suojaa jäähdytysjärjestelmää ruostumista ja korroosiota vastaan.
Soveltuu erinomaisesti kaikkiin jäähdytysjärjestelmiin ja moottorityyppeihin, myös alumiiniin ja muihin kevytmetalleihin.
Katso jäätymisenestoa koskevat sekoitussuhteet tuoteluettelosta sivulla 26.
VW/AUDI/Seat/Skoda TL774G, Mercedes-Benz 325.5, MAN 324 Typ Si-OAT, Cummins CES 14603 vastaava kuin G40 ja VW G12++
Väri: keltainen
Erittäin korkealaatuinen jäähdytinneste ja pitkä käyttöikä.
Soveltuu diesel- ja bensiinimoottoreiden avoimiin ja suljettuihin jäähdytysjärjestelmiin.
Pohjautuu monoetyleeniglykoliin.
Useiden johtavien ajoneuvovalmistajien suosittelema.
Mercedes 325.3, GM 6277M, MAN 324 Typ SNF, Volkswagen TL 774F, Ford WSSM97B44-D
Väri: sinivihreä
Monoetyleeniglykoliin pohjautuva jäähdytinneste erittäin hyvillä ruosteenja korroosioneston ominaisuuksilla.
Soveltuu nykyaikaisten ja vanhempien bensiini- ja dieselmoottoreiden avoimiin ja suljettuihin jäähdytysjärjestelmiin.
Suositeltavia merkkejä ovat mm. MAN, BMW, Opel, Audi, Liebherr, MTU BMW GS 94000, MAN 324 NF, Volvo 1286083, MTU MTL 5048, VW /Audi/Seat/Skoda774 C, Deutz DQC CA-14, Opel B 040 0240, Liebherr TLV 035, TLV 23009 A, FSD 8704, vastaava kuin G-48. Lataa esite
Brake Fluid
Tuote 600-674212
Jarruneste jarrujärjestelmiin levy- ja/tai rumpujarruilla.
Sopii myös hydraulinesteeksi tiettyihin hydraulijärjestelmiin.
DOT 4 (3), SAE J 1703 F (SAE 70 R) Lataa esite
Karkaisuöljyt
Meillä on tarvittava osaaminen ja kokemus monimutkaisten lämpökäsittelyprosessien ymmärtämiseen ja niissä tarvittavien öljyjen valmistamiseen.
Läheisessä yhteistyössä alan teollisuuden kanssa olemme kehittäneet kaksi tuotetta, jotka soveltuvat kaikkien metallien karkaisuun.
Kaikkien terässeosten karkaisuun.
Tuottaa syvän ja tasaisen karkaisupinnan niukkaseoksiseen teräkseen.
Minimaalinen muodonmuutosten ja halkeamien vaara.
Pitää karkaistun pinnan puhtaana ja värivirheettömänä.
Erikoiset perusöljyt ja lisäaineet tekevät tuotteesta ympäristöystävällisemmän verrattuna perinteisiin karkaisuöljyihin.
Ei sovellu etappikarkaisuun.
Kaikkien terässeosten karkaisuun.
Tuottaa syvän ja tasaisen karkaisupinnan niukkaseoksiseen teräkseen.
Minimaalinen muodonmuutosten ja halkeamien vaara.
Ei sovellu etappikarkaisuun.
Ketjuöljy
Korkealaatuinen synteettinen voiteluaine moottoripyöräketjuihin.
Ruiskutushetkellä ohut ja vapaasti juokseva voiteluaine, mikä mahdollistaa hyvän tunkeutumiskyvyn ketjun sisäosiin.
Heti ruiskutuksen jälkeen ja ketjunosiin tunkeuduttuaan paksuneva, tasaisen ja tehokkaan voitelukalvon muodostava voiteluaine.
Voitelukalvo tekee kitkasta mahdollisimman pienen sekä estää likaa ja kosteutta tunkeutumasta ketjun liikkuvien osien väliin.
Soveltuu kaiken tyyppisille moottoripyörille kuten myös maatalousja
maastokäyttöön.
Soveltuu myös muille ketjukäyttöisille ajoneuvoille sekä polkupyörille.
Kierto-, ketju-, hammasvälitys- ja johdeöljyt
Teollisuusvaihteille tarkoitetut öljymme on kehitetty kestämään äärimmäisen suuria kuormituksia.
Q8 El Greco on yksi kattavimpia tuotteitamme, jota voimme tarjota tälle käyttöalueelle.
Sen korkea laatu mahdollista käytön kaiken tyyppisissä kiinteissä vaihteissa kuormituksesta riippumatta.
Q8 Wagner on hieman tahmeampi öljy, joka on muokattu pysymään kiinni johteiden ja ketjujen kosketuspinnoilla.
Se on erinomainen valinta myös koneiden yleisvoiteluun.
Valikoimassamme on myös erilaisia sahanteräöljyjä.
Mikäli mahdollista, suosittelemme ensisijaisesti luonnossa biologisesti hajoavaa moottorisahan ketjuöljyä.
Se on ollut markkinoilla jo monta vuotta tarjoten etuja sekä ympäristölle että käyttäjälle.
Synteettinen hammasvaihdeöljy pitkän käyttöiän ylläpitävillä ominaisuuksilla teollisuusvaihteita varten.
Sisältää EP-lisäaineita sekä vaahdonmuodostusta ja ruostumista estäviä lisäaineita.
Tarkoitettu hammas-, kierukka- ja ruuvivaihteille.
Soveltuu erityisesti raskaasti kuormitettuihin laakereihin ja voimakkaasti iskukuormitettuihin kulmavaihteisiin.
Sopii erityisen hyvin vaativiin käyttökohteisiin, kuten esim. sekoittimien ja tuulivoimaloiden vaihteisiin.
Vähentää tehohäviöitä ja parantaa suorituskykyä pienen kitkan ansiosta.
ISO 12925-1 luokka CKC-CKD, DIN 51517-3 luokka CLP, AGMA 9005-E02, Jahnel-Kestermann
Hammas- ja kierukkavaihdeöljy, joka mahdollistaa pitkän vaihtovälin ja suojaa erinomaisesti mikropistesyöpymiä vastaan.
Soveltuu kiinteisiin ja mobiilivaihteisiin, raskaasti kuormitettuihin laakereihin sekä koneiden yleisvoiteluöljyksi.
Sisältää EP-lisäaineita, jotka parantavat öljyn iskunkestävyyttä ja paineensietokykyä.
ISO 12925-1 luokka CKC/CKD, DIN 51517-3 luokka CLP, ANSI/AGMA 9005-E02
Johde- ja hammasvaihdeöljy työstökoneisiin.
Hyvän kiinnittymiskyvyn ansiosta tuote soveltuu sekä koneiden yleisvoiteluöljyksi että ketjuöljyksi. Helppo erottaa jäähdytysnesteestä erinomaisen emulsion hajaantumiskyvyn ansiosta.
DIN 51524 osa 2,
Cincinnati-Milacron CM P-47,
P-50 ja P-53,
AISE 224 (US Steel),
DIN 51517 osa III (CLP),
DIN 51502 luokka CGLP
ISO VG 46, 100
Ketjuöljy moottorisahoihin ja ketjukuljettimiin.
Q8 Bizet AW 46 soveltuu lämpötiloihin alle -10°C.
Muussa tapauksessa hyvä ympärivuotinen öljy on Q8 Bizet AW 100.
ISO 6743 luokka L-AC
ISO VG 68
Biologisesti luonnossa hajoava, kasvipohjainen ketjuöljy moottorisahoihin ja ketjukuljettimiin.
Q8 Bizet Bio 68 on tarkoitettu ympärivuotiseen käyttöön koko maassa.
Soveltuu erityisesti ympäristöihin, joissa vaaditaan korkeaa biologista hajoavuutta.
HUOM! Työkalu on puhdistettava Q8 Bizet Bio 68 -öljystä ennen pitkäaikaista varastointia.
Muuten on olemassa vaara, että sen pintoihin muodostuu työkalun toimintaa heikentävä pinnoite.
ISO 6743 -luokka L-AC, biologinen hajoavuus 95 % (CEC-L-33-A-93)
Kasvispohjainen, emulgoituva öljy sahanterien ja vannesahojen voiteluun.
Muodostaa yhdessä veden kanssa täydellisen stabiilin emulsion, joka voitelee ja jäähdyttää terää sekä estää hartsin ja pihkan tarttumisen vannesahaan, sahanterään, rulliin ja pyöriin.
ISO VG 460
Holkkiöljy öljyvoideltuihin potkuriholkkien voiteluun.
Soveltuu kierukkavaihteisiin ja työstökoneiden suurikokoisiin karoihin, joissa öljyn tulee olla emulgoituvaa.
Kompressori-, turbiini- ja paineilmatyökaluöljyt
Q8 Schumann on erittäin korkealaatuinen kompressoriöljy, jota voidaan käyttää sekä edistyksellisissä ruuvikompressoreissa että yksinkertaisemmissa mäntäkompressoreissa.
Sitä voidaan käyttää myös hammasvaihteissa tai hydrauliöljynä.
Toisin sanoen kyseessä on öljy, jota voidaan käyttää muutenkin kuin vain koneöljynä.
Paineilmatyökaluille ja kallioporakoneille tarjoamme sekä perinteisiä mineraaliöljyjä että paremmin ympäristölle sopivia vaihtoehtoja.
Synteettinen kompressori- ja hammasvaihdeöljy.
Mahdollistaa jopa 8-kertaisen vaihtovälin verrattuna ruuvikompressorien tavanomaisiin mineraaliöljyihin.
Vähentää tehohäviöitä ja parantaa suorituskykyä pienen kitkan ansiosta.
Hellävarainen lakka- ja maalipintoja sekä pakkausmateriaaleja kohtaan.
Sopii myös synteettiseksi hydrauli- ja pumppuöljyksi.
ISO 6743-3, luokka DAA-DAB-DAG-DAH-DAJ ja DVA, DIN 51506, luokka VDL, IN 51517, luokka CLP
Kompressoriöljy kiinteitä ja siirrettäviä mäntäkompressoreja varten.
Sopii myös kiertoöljyksi ja koneiden yleisvoiteluöljyksi.
ISO 6743/3 luokka DAA/DAB, DIN 51506 luokka VD
Paineilmatyökaluöljy kallioporakoneiden ja muiden paineilmatyökalujen voiteluun.
Iskutyökalujen suositukset ovat seuraavat:
• Q8 Chopin S 46 lämpötiloihin alle +5 °C.
• Q8 Chopin S 100 lämpötiloihin yli +5 °C sekä maanalaisiin töihin.
• Q8 Chopin S 220 syväporaukseen sekä lämpöpumppulaitteistoihin.
Pyöriville työkaluille suosittelemme öljylaatua Q8 Chopin S 46 kaikissa lämpötiloissa.
Turbiiniöljy höyry- ja kaasuturbiineja varten.
Kehitetty ja testattu yhteistyössä maailman johtavien valmistajien kanssa, mm. Siemens Power Generation, Cooper Energy Service ja Hitachi.
Siemens TLV 9013 04 (ISO VG 32/46),
Siemens TLV 9013 05 (ISO VG 32/46),
DIN 51515-1 L-TDP,
DIN 51515-2 L-TGP (ISO VG 32/46),
ISO 6743-5,
JIS K 2213 Type 2,
British Standard 489
Metallintyöstö-öljyt
Metallintyöstöön tarkoitetut öljymme auttavat sinua leikkaamaan useimpia metalleja ja koneistamisen kustannuksia.
Jokainen verstas ja valmistusmenetelmä on omalla tavallaan ainutlaatuinen ja siksi me tarjoamme suoravaikutteisia ja emulgoivia tuotteita, jotka täyttävät kaikkein uusimmat ympäristö- ja laatuvaatimukset.
Kaikki siksi, että voisimme auttaa sinua löytämään tarpeitasi parhaiten vastaavan öljyn.
Synteettinen, emulgoituva öljy, joka ei sisällä formaldehydejä, booria, boorihappoa, klooria eikä sekundäärisiä amiineja.
Muodostaa yhdessä veden kanssa täydellisen stabiilin emulsion.
Suunniteltu vaikeampaan työstöön, kuten esim. alumiinin, nikkelipohjaisten seosten ja titaanin lastuamiseen.
Synteettipohjainen, formaldehyditön ja klooriton, emulgoiva öljy, joka yhdessä veden kanssa muodostaa täydellisen stabiilin emulsion.
Soveltuu useimpien metallien, kuten esim. seosterästen, perusmetallien sekä alumiinien lastuavaan työstöön.
Perusöljy useimpien metallien kaikenlaiseen automaattityöstöön sekä rautaseosten ja seosterästen keskiraskaisiin työstöoperaatioihin.
Soveltuu myös vaihteisto-, hydrauli- ja johdeöljyksi.
Ei-aktiivisen rikin johdosta tarkoitettu useimpien metalliseosten työstöön perusmetallit mukaanlukien.
Moottoriöljyt - Henkilöautot
Synteettinen moottoriöljy kilpailutarkoituksiin.
Kehitetty erityisesti korkeaviritteisiä moottoreita varten.
Kykenee säilyttämään riittävän öljynpaineen ja voitelukyvyn huolimatta suurestakin moottoritehosta, pintapaineesta tai liukunopeudesta, jotka tuottavat runsaasti lämpöä sekä kohdistavat moottoriin ja öljyyn erittäin korkeita vaatimuksia.
API SM, ACEA A3/B4
Synteettinen superöljy bensiini- ja dieselmoottoreita varten.
Erinomaiset kylmäkäynnistysominaisuudet ja parempi polttoainetalous.
Johtavien autonvalmistajien hyväksymä ja suosittelema.
Ympärivuotiseen käyttöön lämpötilasta -40 °C ylöspäin.
Täysin sekoitettavissa muiden moottoriöljyjen kanssa.
API SN/CF, ACEA A3/B4, Mercedes 229.3,
Renault RN 0700/0710, VW 502.00/505.00,
GM-LL-B-025, PSA B71 2300, Porsche A40
Erittäin suorituskykyinen moottoriöljy henkilöautoille.
Tarjoaa erinomaiset polttoaine-edut; jopa yli 3,6% polttoainesäästöjä mitattuna M 111-polttoainetestissä.
Suojaa tehokkaasti Ford Ecoboost Euro 5 ja 6-bensiini tai LPG:n vapaasti hengittäviä tai turboahdettuja moottoreita.
Täyttää viimeisimmät teollisuusjärjestöjen ACEA ja API suorituskykyä koskevat luokitukset.
Täyttää Ford’s WSS M2C 948-Bmääritykset ja on takautuvasti yhteensopiva Ford M2C 925-B:n kanssa.
ACEA C5
API SN
CHRYSLER MS-6395
FORD M2C 948-B
JAGUAR LAND ROVER STJLR.03.5004
Läpäissyt viimeisimmät VW 504.00/507.00 Baumuster 2020, MB 229.52 ja BMW Longlife-04 (B48)-
testit. Suojaa hitaan nopeuden esisytytykseltä(LSPI) ja on yhteensopiva bensiinihiukkassuodattimien
kanssa (GPF). Tarjoaa polttoainesäästöjä ja suojaa tehokkaasti diesel- ja bensiinimoottoreita sekä
on lisäksi yhteensopiva biopolttoaineiden kanssa.
Synteettinen Low-SAPS-moottoriöljy moottoreihin normaaleilla tai pidennetyillä öljynvaihtoväleillä.
Muokattu erityisesti Chevrolet Captivan ja Epican sekä Opel Antarasin 2,0 litran
hiukkasuodattimilla varustettuihin dieselmoottoreihin.
Muokattu soveltuvaksi myös uusimpiin hiukkassuodattimella varustettuihin Mercedes Benzin ja BMW:n malleihin sekä moniin alla olevat laatuvaatimukset edellyttäviin autoihin.
ACEA C3, MB 229.51, BMW Longlife-04, VW 502.00/ 505.01, Porsche A40
SAE 0W-20
Synteettinen moottoriöljy, joka on kehitetty Volvon uusimpiin VEA-moottoreihin.
Katalysaattoreita ja hiukkasuodattimia suojaava Low SAPS -teknologia.
Erittäin hyvät matalia lämpötiloja kestävät ja polttoainetta säästävät ominaisuudet.
Volvo VCC RBS0-2AE 0W-20
SAE 0W-30
Synteettinen, polttoainetta säästävä moottoriöljy, joka on kehitetty pidennetylle öljynvaihtovälille suunniteltuihin moottoreihin.
Kehitetty erityisesti Volvon 5-, 6- ja 8-sylinterisiä moottoreita varten.
ACEA A5/B5, API SJ/CF
SAE 0W-30
Erittäin tehokas synteettinen mid SAPS-moottoriöljy henkilöautoille, ACEA C2/PSA B71
2312-luokituksella.
ACEA C2, PSA B71 2290-2014, B71 2312-2017, Fiat 9.55535-GS1, 9.55535-DS1
SAE 5W-30
Synteettinen moottoriöljy, joka on kehitetty muun muassa Citroënin, Peugeotin ja Toyotan dieselmoottoreihin joko dieselhiukkassuodattimella tai ilman.
Muokattu moottoreihin, joiden suosituksena on polttoainetta säästävä öljy.
ACEA A1/B1, ACEA A5/B5, ACEA C2, PSA B71 2290
SAE 5W-30
Erittäin tehokas synteettinen Low SAPS-moottoriöljy henkilöautoille.
ACEA C2, PSA B71 2290-2017, FIAT 9.5535-DS1
SAE 5W-30
Synteettinen Low SAPS -moottoriöljy muun muassa Renaultin uusimpiin Euro 5 -moottoreihin, joiden varusteena on dieselhiukkassuodatin.
Vaihtoväli voi olla jopa 30 000 km.
Soveltuu myös joihinkin alla olevat laatuvaatimukset edellyttäviin moottoreihin.
RN 0720, ACEA C4
SAE 5W-30
Synteettinen polttoainetta säästävä moottoriöljy bensiini- ja dieselmoottoreita varten.
Kehitetty erityisesti uuden sukupolven Ford-moottoreihin, joissa vaatimustasona on Ford WSS M2C913-D.
Tätä öljyä suositellaan myös moottoreihin, joiden laatuluokitus on WSS-M2C912-A tai 913-A/-B/-C ja se voi näin korvata Q8 Formula Techno FE-öljyn.
Kehitetty polttoainetalouden näkökulmasta mutta estää vaahdon muodostumista ja korroosiota. Soveltuu myös Fordin autoihin, joissa kammen hihna on öljykylvyssä.
ACEA A5/B5, ACEA A1/B1, Ford WSS M2C913-D/-C/-B/-A
SAE 10W-40
Synteettinen moottoriöljy bensiini- ja dieselmoottoreita varten.
Ympärivuotiseen käyttöön lämpötilasta -30 °C ylöspäin.
API SL/CF, ACEA A3/B4, MB 229.1, VW 502.00, 505.00
SAE 10W-40
Korkealaatuinen, mineraalipohjainen moottoriöljy.
Tarkoitettu bensiini- ja dieselmoottoreita varten.
API SH/CD, ACEA A2/B2
Synteettinen
ACEA C5, C6
API SN, SN-PLUS, SN-PLUS-RC, SP, SP-RC
BMW LongLife-14 FE+, LongLife-17 FE+
Chrysler MS-12145
Lataa esite
Moottoriöljyt - Marine
Kehitetty erityisesti vesijäähdytteisille perämoottoreille. Tyypillisiä käyttökohteita ovat lisäksi mm. moottoripyörät ja lumikelkat, moottorisahat, ruohonleikkurit sekä mopot.
Voidaan käyttää matalaa sekoitussuhdetta. Sopii myös moottoreille, joissa on erillinen öljysäiliö.
Moottoriöljy veneen moottoreihin ja kiinteisiin teollisuusmoottoreihin.
Suositellaan silloin, kun käytettävän dieselpolttoaineen rikkipitoisuus on enintään 1,5 %.
Soveltuu myös alusten kompressoreihin, peruutusvaihteisiin jne.
API CD, MIL-L-2104C, MWM-B test, TBN 15
Moottoriöljyt - Raskaskalusto
Öljynvaihtovälinä voidaan käyttää jopa 45.000 km kaukoliikenteen kuorma-autoissa.
Soveltuu yleismoottoriöljyksi mm. kuljetusliikkeille, omistajakuljettajille sekä muuntimiin ja voimansiirtoon.
Lataa esite
Sopii myös dieselmoottoreihin turboahtimella tai ilman.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi tiettyihin hydraulijärjestelmiin sekä tiettyihin voimansiirron ja muuntimien käyttösovelluksiin.
Käytetään ensisijaisesti vanhemmissa ajoneuvoissa, joita rasitetaan voimakkaasti ja halutaan ylläpitää yllä suuri öljynpaine.
Sopii myös dieselmoottoreihin turboahtimella tai ilman.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi tiettyihin hydraulijärjestelmiin sekä tiettyihin voimansiirron ja muuntimien käyttösovelluksiin.
Käytetään ensisijaisesti vanhemmissa ajoneuvoissa, joita rasitetaan voimakkaasti ja halutaan ylläpitää yllä suuri öljynpaine.
Sopii myös dieselmoottoreihin turboahtimella tai ilman.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi tiettyihin hydraulijärjestelmiin sekä tiettyihin voimansiirron ja muuntimien käyttösovelluksiin.
Käytetään ensisijaisesti vanhemmissa ajoneuvoissa, joita rasitetaan voimakkaasti ja halutaan ylläpitää yllä suuri öljynpaine.
Sopii myös dieselmoottoreihin turboahtimella tai ilman.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi tiettyihin hydraulijärjestelmiin sekä tiettyihin voimansiirron ja muuntimien käyttösovelluksiin.
Käytetään ensisijaisesti vanhemmissa ajoneuvoissa, joita rasitetaan voimakkaasti ja halutaan ylläpitää yllä suuri öljynpaine.
Q8 T 520 SAE 10W ei sovellu käytettäväksi moottoriöljynä.
SHPD-tyypin moottoriöljy bensiini- ja dieselmoottoreita varten kuorma-autoissa, linja- utoissa ja raskaassa kalustossa.
Hyväksytty vaihtoväli jopa 100 000 km Volvon kaukoliikenteen kuorma- ja linja-autoissa, jotka on varustettu Euro III -vaatimusten mukaisilla moottoreilla.
Kehitetty myös Euro IV -vaatimusten mukaisiin moottoreihin.
Soveltuu erityisesti hyvin vaikeisiin käyttöolosuhteisiin.
Käytettävissä ympäri vuoden.
Täyttää korkeimmat eurooppalaiset ja amerikkalaiset laatuvaatimukset.
Kehitetty dieselmoottoreihin, joiden päästöarvot ovat pienet.
API CI-4/SL, ACEA E7, VOLVO VDS-3, MAN M3275, MB 228.3, MTU Typ 2; Mack EO-N, Cummins CES20071/20072/20076/20077/2 0078, Caterpillar ECF-1/ECF-2, Renault RLD/ RLD-2
Q8 T 860 S -öljyä suositellaan erityisesti Scanian ajoneuvoihin ja uusimpiin moottoreihin, jotka täyttävät Euro V- ja Euro VI -vaatimukset.
Sopii myös muihin ajoneuvoihin turboahtimella tai ilman.
Hyvät ominaisuudet, jotka estävät sylinterin hioutumisen ja kampiakselin kulumisen.
HUOM! Ei sovi bensiinimoottoreihin.
API CF, ACEA E4/E7, Scania LDF-III, Volvo VDS-3, MAN 3277, MB 228.5, Renault RXD/RLD-2
Yhdistetty STOU-tyyppinen moottori-, voimansiirto- ja hydrauliöljy.
Tarkoitettu sekä diesel- että bensiinimoottoreita varten.
Muokattu erityisesti märkäjarruilla varustettuihin voimansiirtoratkaisuihin.
Yleisöljy maanviljelijöiden ja työkoneurakoitsijoiden käyttöön.
API CF-4/SF, GL-4, New Holland NH 024C/324B/410B, MF M1127/M1135/ M1139/M1141/M1144, GIMA CMS M 1145, Case MS 1118/1207/1209, Caterpillar TO-2, Allison C-4, ZF TE-ML 06B/06C
Yhdistetty moottori-, voimansiirto- ja hydrauliöljy.
Soveltuu tiettyihin Powershift- ja CVT-vaihteistoihin (ei henkilöautoihin).
Tarkoitettu sekä diesel- että bensiinimoottoreita varten kuten myös voimansiirtoakseleiden ja yhdysrakenteisten jarrujen, nk. "märkäjarrujen" voiteluun.
Soveltuu yleiseksi hydrauliöljyksi raskaan kaluston ja maatalouden käyttösovelluksiin.
API CF-4/SF,
ACEA E3,
API GL-4,
Allison C-4,
Caterpillar TO-2,
ZF TE-ML 06B/07B,
John Deere JDM J27/J20C,
New Holland NH 410B,
Ford New Holland ESN-M2C41-B/121-D/134- D/159-C,
Massey Ferguson CSM M1127/ M1139/M1141/M1144/M1145,
Case MS 1118/1207/1209,
CNH MAT 3525
Synteettiseen pohjaan kehitetty korkeatehoinen moottoriöljy, joka on kehitetty erityisesti matalapäästöisiin Euro V (& Euro IV)- dieselmoottoreihin.
ACEA E4, E7
API CI-4, CH-4, CG-4
Scania LDF-II
Volvo VDS-3
MB Approval 228.5
MAN 3277
Renault RXD, RLD-2
MTU Type 3
DAF Extended Drain (pidennetyt vaihtovälit)
Mack EO-N
Cummins CES 20077/20078
Deutz DQC III-10
JASO DH-1
Global DHD-1
Caterpillar EFC-1a
Korkeatehoinen synteettinen moottoriöljy, jossa on alhainen sultaattituhka-,
fosfori- ja rikkipitoisuus (Low SAPS).
Suunniteltu erityisesti uusimpien Euro VI- moottoreiden voiteluun.
ACEA E9
API CK-4 / CJ-4 / CI-4
Volvo VDS-4.5
MB 228.31
Detroit Diesel
DFS93K222
MTU Tyyppi 2.1
Renault RLD-4
Mack EO-S 4.5
Deutz DQC III-10 LA
Cummins CES 20086
Cat ECF-3, Cat ECF-2
Ford WSS-M2C171-F1
JASO DH-2
Korkeatehoinen synteettinen moottoriöljy, jossa on alhainen sultaattituhka-,
fosfori- ja rikkipitoisuus (Low SAPS).
Suunniteltu erityisesti uusimpien Euro VI- moottoreiden voiteluun.
ACEA E9
API CK-4 / CJ-4 / CI-4
Volvo VDS-4.5
MB 228.31
Detroit Diesel
DFS93K222 MTU
Tyyppi 2.1
Renault RLD-4
Mack EO-S 4.5
Deutz DQC III-10 LA
Cummins CES 20086
Cat ECF-3, Cat ECF-2
Ford WSS-M2C171-F1
JASO DH-2
Korkeatehoinen, synteettinen ja polttoainetaloudellinen moottoriöljy (Low SAPS) raskas ajoneuvoille, joka on suunniteltu viimeisimpiin Euro VI moottoreihin.
ACEA E6/E7/E9
API CJ-4
Volvo CNG/-VDS-4
Caterpillar ECF-3
DAF extended Drain
MB Approval 228.51/31
MB 226.9
MAN M3271-1
MAN M3477
MTU Type 2.1/3.1
Renault RGD/RLD-3
Mack EO-O Premium Plus
Deutz DQC IV-10 LA
Cummins CES 20081
Scania LA (Low Ash)
Korkealaatuinen, synteettinen UHPD moottoriöljy.
Kehitetty nykyaikaisiin Euro VI -dieselmoottoreihin antamaan erittäin hyvät matalan lämpötilan ominaisuudet sekä polttoainesäästöjä.
Vähän sulfaattituhkaa, fosforia ja rikkiä sisältävä moottoriöljy (Low SAPS -öljy), joka soveltuu hiukkassuodattimella (DPF) tai jälkikäsittelyjärjestelmällä (esim. SCR) varustetuille moottoreille.
Kestää erittäin raskaat käyttöolosuhteet ja mahdollistaa pidennetyt vaihtovälit ajoneuvon valmistajan suositusten mukaisesti.
ACEA E4/ E6 / E7 /E9
API CJ-4
JASO DH-2
OEM hyväksynnät
MB 228.51 (pending approval)
Deutz DQC IV-10 LA
MTU Type 3.1(pending approval)
Renault RLD-3
Volvo VDS-4
Cummins 20081 (pending approval)
Mack EO-O Premium Plus
Scania LA (Low Ash) (pending approval)
MAN M 3271-1 /M 3575 /M 3477
Suositukset
MB 228.31
Volvo VDS-3
DAF Extended Drain
Iveco E6 Long Drain
Caterpillar ECF-3
Detroit Diesel 93K218
Lataa esite
Korkealaatuinen, synteettinen moottoriöljy. Kehitetty nykyaikaisiin Euro V- ja Euro VI -dieselmoottoreihin antamaan erittäin hyvät matalan lämpötilan ominaisuudet sekä polttoainesäästöjä.
Vähän sulfaattituhkaa, fosforia ja rikkiä sisältävä moottoriöljy (Low SAPS -öljy), joka soveltuu hiukkassuodattimella (DPF) tai jälkikäsittelyjärjestelmällä (esim. SCR) varustetuille moottoreille.
Kestää erittäin raskaat käyttöolosuhteet ja mahdollistaa pidennetyt vaihtovälit ajoneuvon valmistajan suositusten mukaisesti.
API CJ-4/SN, ACEA E9/E7/E6, Volvo VDS-4, MB
Lataa esite
Muovaus-, prosessi- ja lämmönsiirtoöljyt
Tällä käyttöalueella on monia erilaisia tarpeita.
Jotkut valmistajat tarvitsevat sumun muodostusta rajoittavaa öljyä, kun taas toiset valmistajat tarvitsevat helposti virtaavan tai biologisesti hajoavan tuotteen.
Meillä on öljy kaikkiin tarpeisiin.
Matalaviskoosinen betonimuottiöljy lämmittämättömille teräs-, betoni- ja vanerimuoteille (myös muovitetuille) sekä laudoituksille.
Sisältää erityisen lisäaineen öljysumun muodostumisen vähentämiseksi.
Ei vesiliukoinen.
Biologinen hajoavuus 28 vuorokauden aikana 55 % (OECD 301 B)
Betonimuottiöljy lämmittämättömille teräs-, betoni- ja vanerimuoteille (myös muovitetuille) sekä laudoituksille.
Ei vesiliukoinen.
Rasvanpoisto ja puhdistus
Irrottaa erittäin tehokkaasti öljy-, terva- ja asfalttiläiskiä.
Ainutlaatuisen formuloinnin ansiosta tämä tuote on myös erittäin helppo huuhdella pois vedellä.
Voidaan käyttää pinttyneen lian puhdistamiseen koneen osista, henkilöautoista jne.
Käytetään tiivisteenä.
HUOM! Vältä käyttämästä voimakkaassa auringonpaisteessa tai lämpimillä tai vasta maalatuille pinnoilla.
Tuote: 600-6730
Käytetään voiteluhallien, säiliöiden ja astioiden puhdistamiseen.
Täyttää erotuskykyä koskevat luonnonsuojelumääräykset.
Ei saa laimentaa vedellä.
Tuote: 600-6717
Puhdistus- ja rasvanpoistoainetiiviste, joka soveltuu sekoitettavaksi veteen ja voidaan laimentaa ennen käyttöä.
Tuote on Göteborgissa toimivan ympäristö- ja terveydensuojeluhallinnon hyväksymä (Kemikaliesvepet).
Tuote on testattu ja hyväksytty IVL-menetelmän mukaisesti ja täyttää myös Nordiska Svanen -ympäristömerkinnän kriteerit.
HUOM! Älä käytä tuotetta voimakkaassa auringonpaisteessa tai lämpimillä tai vasta maalatuille pinnoilla.
Tuote: 600-6732
Rasvat
Q8 Giotto 1 on korkeissa lämpötiloissa valumisen estävällä grafiitilla ja bitumilla paksunnettu voitelurasva.
Grafiittivahvistus parantaa rasvan iskurasitusten kestoa.
Q8 Giotto 1 soveltuu avointen hammasvaihteiden, hammastankojen, vaijereiden ja karkeiden ketjujen voiteluun.
Hammasratasrasvaa on saatavilla myös aerosolina nimellä Q8 Hammaspyörä- ja ketjuspray
Q8 Rembrandt EP2 on litiumsaippuapitoinen, mineraaliöljypohjainen voitelurasva, joka sisältää voiteluominaisuuksia parantavia EP- ja ruostesuojalisäaineita.
Tyypillisiä teollisuuskäyttökohteita ovat: Kevyesti ja raskaasti kuormitetut liuku- ja vierintälaakerit. Myös kestovoideltujen laakerien laakeripesän täyttöön värähtelevissä ja kosteissa sisätiloissa.
Tyypillisiä ajoneuvokäyttökohteita ovat: Alustan, rungon ja pyöränlaakerien voitelu sekä useimmat työkoneet.
Q8 Rembrandt Moly S2 on litiumsaippuapitoinen, mineraaliöljypohjainen voitelurasva, joka sisältää voiteluominaisuuksia parantavia EP- ja ruostesuojalisäaineita.
Molybdeenidisulfidivahvisteinen (MoS2), minkä ansiosta erittäin hyvä korkeiden paineiden ja iskukuormitusten kesto. HUOM! Ei sovellu käytettäväksi nopeasti pyörivissä kuula- tai rullalaakereissa.
Tyypillisiä teollisuuskäyttökohteita ovat: Liukulaakereiden ja ketjujen, viistohammaskytkimien, karojen sekä valssilaitosten suurten kierretankojen jne. voiteluun.
Tyypillisiä ajoneuvokäyttökohteita ovat: Alustan voitelu sekä useimmat työkoneet
Q8 Rubens 00 on puolijuokseva litiumsaippuapitoinen, keskusvoitelurasva, joka sisältää voiteluominaisuuksia parantavia EP- ja ruostesuojalisäaineita. Rasva kestää kovaa ja pitkäaikaista painetta ainesosien erkautumatta.
Soveltuu erityisesti keskusvoidelluille liuku- ja vierintälaakereille, kun vaaditaan puoliksi juoksevaa ja ajoneuvojen talvivoiteluun soveltuvaa rasvaa.
Q8 Rubens HT2 on litiumsaippuapitoinen, mineraaliöljypohjainen voitelurasva, joka sisältää voiteluominaisuuksia parantavia EP- ja ruostesuojalisäaineita.
Soveltuu erityisen hyvin korkeassa lämpötilassa ja kosteassa ympäristössä toimivien raskaasti kuormitettujen liuku- ja rullalaakerien voiteluun. Sietää huomattavasti tavanomaista yleisrasvaa paremmin (sekä jatkuvia että tilapäisiä) korkeita lämpötiloja.
Tyypillisiä käyttökohteita ovat; asvalttikoneet paperikoneet teräs- ja alumiiniteollisuus jatkuvavalulaitosten laakerit
Q8 Rubens LT on litiumsaippuapitoinen, synteettinen voitelurasva, joka sisältää voiteluominaisuuksia parantavia EP- ja ruostesuojalisäaineita.
Q8 Rubens LT soveltuu voiteluun erittäin laajalla lämpötilaalueella. Korkea tippumispiste ja pieni haihtuminen mahdollistavat suhteellisen hyvän korkeiden lämpötilojen keston samalla, kun rasva kykenee ylittämättömään voitelukykyyn jopa -50 °C lämpötiloissa.
Q8 Rubens WB on litiumsaippuapitoinen, mineraaliöljypohjainen voitelurasva, joka sisältää voiteluominaisuuksia parantavia EP- ja ruostesuojalisäaineita. Sietää huomattavasti tavanomaista yleisrasvaa paremmin korkeita lämpötiloja. Erinomainen yleisrasva murskainlaitoksiin.
Tyypillisiä käyttökohteita ovat; asvaltti- ja paperikoneet teräs- ja alumiiniteollisuus Linja- ja kuorma-autojen pyöränlaakerit vaativissa käyttöolosuhteissa Levyjarruilla varustettujen ajoneuvojen pyörälaakerit
Q8 Rubens WB on litiumsaippuapitoinen, mineraaliöljypohjainen voitelurasva, joka sisältää voiteluominaisuuksia parantavia EP- ja ruostesuojalisäaineita. Sietää huomattavasti tavanomaista yleisrasvaa paremmin korkeita lämpötiloja. Erinomainen yleisrasva murskainlaitoksiin.
Tyypillisiä käyttökohteita ovat; asvaltti- ja paperikoneet teräs- ja alumiiniteollisuus Linja- ja kuorma-autojen pyöränlaakerit vaativissa käyttöolosuhteissa Levyjarruilla varustettujen ajoneuvojen pyörälaakerit
Q8 Ruysdael WR0 on kalsiumsaippuapitoinen, mineraaliöljypohjainen, EP- ja ruost esuojalisäaineistettu voitelurasva, joka ei sisällä vettä.
Q8 Ruysdael WR0 on valmistettu erityisesti normaaleissa lämpötiloissa ja kohtuullisella pyörimisnopeudella toimiville raskaasti kuormitetuille liuku- ja vierintälaakereille sekä ajoneuvojen pohjan, työ-, maatalous- ja metsäkoneiden, leikkuupuimureiden, vesipumppujen, potkuriholkkien yms. voiteluun.
Soveltuu erinomaisesti venerasvaksi. Erityisen sopiva kohteisiin, joissa pitkä voiteluväli on käytännön sanelema välttämättömyys, raskaasti tai iskukuormitettuihin rasvavoideltuihin sovelluksiin sekä kohteisiin, joissa tarvitaan poikkeuksellisen hyvää tartunta- ja ruostesuojauskykyä.
Q8 Ruysdael WR2 on kalsiumsaippuapitoinen, mineraaliöljypohjainen, EP- ja ruoste suojalisäaineistettu voitelurasva, joka ei sisällä vettä.
Q8 Ruysdael WR2 on valmistettu erityisesti normaaleissa lämpötiloissa ja kohtuullisella pyörimisnopeudella toimiville raskaasti kuormitetuille liuku- ja vierintälaakereille sekä ajoneuvojen pohjan, työ-, maatalous- ja metsäkoneiden, leikkuupuimureiden, vesipumppujen, potkuriholkkien yms. voiteluun. Soveltuu erinomaisesti venerasvaksi.
Erityisen sopiva kohteisiin, joissa pitkä voiteluväli on käytännön sanelema välttämättömyys, raskaasti tai iskukuormitettuihin rasvavoideltuihin sovelluksiin sekä kohteisiin, joissa tarvitaan poikkeuksellisen hyvää tartunta- ja ruostesuojauskykyä.
Q8 Hammaspyörä- ja ketjuspray on nafteeni- ja parafiinimin eraaliöljyseokseen perustuva sekä uudentyyppisiä, paksuntavia metallisaippua-, EP- ja kulumista vähentäviä lisäaineita sisältävä voiteluaine. Tuote sisältää hapettumiselta ja korroosiolta suojaavia lisäaineita sekä pienen määrän kiinnittymiskykyä parantavia polymeerejä.
Käyttökohteita: Tasaiseen lämpötilaan alueella -30 ... +140 °C. Sietää tilapäisiä lämpötilahuippuja n. +180 °C asti. Raskaasti kuormitetut avoimet käyttöpyörät, liuku-, kuula- ja pyöränlaakerit, vaijereiden ja ketjujen rasvaus
Lataa esite
Traktoriöljyt
Minimoi jarrujen ja vetopyörästön tuottaman äänen sekä vähentää erittäin hyvin kulumista.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi.
API GL-4,
Caterpillar TO-2,
Allison C-4,
Volvo 97302-10/ 97303:017/ WB 101,
John Deere J20C, Case MS 1207/1209,
MF M1135/M1141/M1143/M1145,
ZF TE-ML03E/05F/06K /17E,
New Holland NH 410B,
Ford WSN-M2C48-C2,
Ford ESNM2C134-D
varustettuihin traktoreihin ja työkoneisiin.
Minimoi jarrujen ja vetopyörästön tuottaman äänen sekä vähentää erittäin hyvin kulumista ja vaahdonmuodostusta.
Soveltuu hydrauliöljyksi.
API GL4,
ZF TE ML06B/ 06D/06E/06F/06H/06L/06M/06R/06S,
John Deere JDM J20C,
CNH MAT 3525,
CNH MAT 3540 (CVT),
Valtra G208 (XT60),
Same DeutzFahr (ZF 06D),
AGCO CVT ML 200
Lataa esite
Käytetään ensisijaisesti akselien kanssa yhdysrakenteisten märkäjarrujen voiteluun.
Q8 T 2500 vähentää erittäin hyvin kulumista ja minimoi jarrujen tuottaman äänen.
Erittäin hyvät matalien lämpötilojen ominaisuudet.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi tiettyihin hydraulijärjestelmiin.
API GL-4
Volvo WB 102, WB 101
Massey-Ferguson M1135, M1141, M-1110, M-1127A, M-1127B, M-1143, M-1145
CNH Case New Holland MAT 3505, MAT 3525, MAT 3526, FNHA-2-C-201,
Case MS 1206, MS 1207, MS 1209, MS 1210,
John Deere JDM J20A, J20B, J20C, J20D,
ZF TE-ML 03E, TE-ML 03F, TE-ML 05E, TE-ML 05F, TE-ML 06K
Allison C2, C3, C4
Caterpillar TO-2
Komatsu Dresser B-06-0001 and B-06-0002
Kubota UDT
Renk Doromat 873, 874 A & 874 B
Denison HF-0, HF-1 & HF-2
Ford ESN-M2C86-B, ESN-M2C86-C
Vaihteisto- ja vetopyöräöljyt
joka takaa korkeimman tason vaihdelaatikon suojauksen, kuten SiemensFlender on tunnustanut.
Q8 Galilei on suorituskykyinen neste, joka vastaa Poly-Alpha Olefin -tuotteita ilman PAO:n varsinaista käyttöä.
Sen ominaisuudet parantavat energiatehokkuutta verrattuna mineraalija PAO-pohjaiseen öljyyn.
Voiteluaine on luonnostaan biologisesti hajoava (49 % 28 päivässä).
Synteettinen, korkealaatuinen vaihteistoöljy.
API GL-4
Eaton/Fuller Europe Extended drain (300.000 km)
Volvo 97315 (400.000 km)
Volvo 97319 (800.000 km)
MAN 341 Type E3
MAN 341 Type Z4
MB 235.11
MB 235.4
ZF TE-ML 01L
ZF TE-ML 02L
ZF TE-ML 08
ZF TE-ML 16K
Synteettinen, korkealaatuinen vaihteistoöljy.
API GL-4
Volvo 97307
MAN 341 Typ Z4
ZF TE-ML 01L, 02L, 08, 16K
Minimoi jarrujen ja vetopyörästön tuottaman äänen sekä vähentää erittäin hyvin kulumista.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi.
API GL-4,
Caterpillar TO-2,
Allison C-4,
Volvo 97302-10/ 97303:017/ WB 101,
John Deere J20C, Case MS 1207/1209,
MF M1135/M1141/M1143/M1145,
ZF TE-ML03E/05F/06K /17E,
New Holland NH 410B,
Ford WSN-M2C48-C2,
Ford ESNM2C134-D
Synteettinen voimansiirtoöljy (UTTO) märkäjarruilla ja CVT-vaihteistolla varustettuihin traktoreihin ja työkoneisiin.
Minimoi jarrujen ja vetopyörästön tuottaman äänen sekä vähentää erittäin hyvin kulumista ja vaahdonmuodostusta.
Soveltuu hydrauliöljyksi.
API GL4, ZF TE ML06B/ 06D/06E/06F/06H/06L/06M/06R/06S,
John Deere JDM J20C, CNH MAT 3525, CNH MAT 3540 (CVT),
Valtra G208 (XT60), Same DeutzFahr (ZF06D), AGCO CVT ML 200
Työkone- ja traktorivaihteistoöljy.
Käytetään ensisijaisesti akselien kanssa yhdysrakenteisten märkäjarrujen voiteluun.
Q8 T 2500 vähentää erittäin hyvin kulumista ja minimoi jarrujen tuottaman äänen.
Erittäin hyvät matalien lämpötilojen ominaisuudet.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi tiettyihin hydraulijärjestelmiin.
API GL-4, Volvo WB 101,
Massey-Ferguson M1135/M1141/M1110/M1127A/M1127B/M1143/M1145,
CNH MAT 3505/3525/3526,
John Deere JDM J20A/J20B/J20C/J20D,
Allison C4, Caterpillar TO-2, Denison HF-0/1/2
Käsivalintaisiin vaihteistoihin tarkoitettu API GL-4 vaatimukset täyttävä vaihteistoöljy. Soveltuu erityisesti etuvetoisiin autoihin, joissa vaihteisto ja etuvetopyörästö ovat yhdysrakenteiset.
SAE 80W, 90
Voimansiirtoöljy tasauspyörästön luistonrajoittimella varustettuihin hypoidi- ja hammaspyörävaihteisiin, joissa suositellaan LS-lisäaineistettua öljyä.
Q8 T 45 LS 90 on tarkoitettu maantieajoneuvoihin ja
Q8 T 45 LS 80W on tarkoitettu maastoajoneuvoihin, kuten metsätyökoneisiin ja raskaaseen kalustoon.
API GL-5, ZF TE-ML 05C/12C/16E, Volvo 97311,
MIL-L-2105B, Ford ESW-M2C119-A
Vaihteistoöljy taka-akselien hypoid- ja hammasvaihteisiin sekä käsivalintaisiin vaihteistoihin, joissa vaaditaan API GL 5-spesifikaation mukaista öljyä.
Q8 T 55 80W-90 soveltuu henkilöautoihin, metsä- ja työkoneisiin.
Vaihteistoöljy taka-akselien hypoid- ja hammasvaihteisiin sekä käsivalintaisiin vaihteistoihin, joissa vaaditaan API GL 5-spesifikaation mukaista öljyä.
Q8 T 55 80W-140 soveltuu kuorma- ja linja-autoihin.
SAE 75W-80
Voimansiirtoöljy uusimman sukupolven käsivalintaisiin (automaattisiin) ZF-vaihteistoihin, joita käytetään useimmiten kuorma- ja linja-autoissa.
Suositellaan suuren kuormituksen alaisiin vaihteistoihin, joissa vaaditaan erittäin hyvää juoksevuutta.
ZF TE-ML 01L/02L/08/16K, Volvo 97305, MB 235.4, MAN 341 Z4, MAN 341 E3
SAE 75W-90
Synteettinen voimansiirtoöljy hypoidi- ja hammaspyörävaihteisiin sekä käsivalintaisiin vaihteistoihin, joissa vaaditaan API GL-5 -spesifikaation mukaista öljyä.
Säästää polttoainetta ja voitelee erinomaisesti nimenomaan matalissa lämpötiloissa.
Sopii muun muassa Volvon kuorma-autojen taka-akseleihin vuosimalliin 2013 saakka (400 000 km).
Kestää myös korkeita lämpötiloja ja kovaa kuormitusta, minkä vuoksi tätä öljyä suositellaan erittäin raskaisiin käyttöolosuhteisiin.
API GL-5,
Volvo 97312 (->2013),
Eaton/Fuller Bulletin 2052/2053,
ZF TE-ML 05A/07A/12A/17B
SAE 75W-90
Synteettinen voimansiirtoöljy tasauspyörästön luistonrajoittimella varustettuihin hypoidi- ja hammaspyörävaihteisiin sekä käsivalintaisiin vaihteistoihin, joissa suositellaan LS-lisäaineistettua öljyä.
Suositellaan erityisesti paloautoihin, ralliautoihin, ambulansseihin ja muihin vastaaviin ajoneuvoihin, joita käytetään erittäin suurella rasituksella.
API GL-5,
ZF TE-ML 05D/12D/16F,
Ford ESW-M2C119-A,
Ford ESP-M2C154-A
Synteettinen voimansiirtoöljy takaakselien hypoidi- ja hammaspyörävaihteisiin sekä käsivalintaisiin vaihteistoihin, joissa vaaditaan API GL-4-/GL-5-spesifikaation mukaista öljyä.
Johtavat kuorma-autonvalmistajat ovat hyväksyneet öljylle pidennetyt vaihtovälit.
Kehitetty erityisesti Scanian akseleiden ja käsivalintaisten vaihteistojen pidennettyihin vaihtoväleihin.
MIL-PRF-2105-E/-L-2105D
API GL-4/GL-5/MT-1
MIL-PRF-2105-E/-L-2105D
MB 235.8
MAN 341 E 3/-Z2, 342 M3/-S1
Mack GO-J
ZF TE-ML 02B/05A/12L/12N/16F/17B/19C/21A
SCANIA STO 1:0/STO 2:0A FS
Volvo 97312
SAE J 2360
SAE 75W-140
Synteettinen voimansiirtoöljy takaakselien hypoidi- ja hammaspyörävaihteisiin sekä käsivalintaisiin vaihteistoihin, joissa vaaditaan API GL-4-/GL-5-spesifikaation mukaista öljyä.
Johtavat kuorma-autonvalmistajat ovat hyväksyneet öljylle pidennetyt vaihtovälit.
Kehitetty erityisesti Scanian akseleiden ja käsivalintaisten vaihteistojen pidennettyihin vaihtoväleihin.
MIL-PRF-2105-E
PI GL-4/GL-5
SCANIA STO 1:0
MB 235.8
MAN 341 Type E 3, MAN 3343 Type S
Mack GO-J
ZF TE-ML 02B/05B/12B/16F
SCANIA STO 1:0
SAE 10W,30,50
Voimansiirtoöljy, joka on kehitetty erityisesti Caterpillarin käsivalintaisia vaihteistoja, akseleita, voimansiirtovaihteistoja, hydrostaatisia vaihteistoja ja momentinmuuntimia varten, kun vaatimusluokka on TO-4.
Soveltuu myös hydraulijärjestelmiin.
Caterpillar TO-4,
Allison C-4,
Komatsu Micro-Clutch,
ZF TE-ML 03C
Vaihteistoöljy yleiskäyttöön, kehitetty eri valmistajien henkilö- ja kevyt kuorma-autoihin.
Suositellaan useimpiin ajoneuvoihin, joissa takuuaika on jo umpeutunut, ja kun ei enää edellytetä OEM -hyväksytyn öljyn käyttöä.
Volvo API GL-4/GL-5
Volvo 97308, Volvo 97309, Volvo 97310
Ford M2C33-F
Ford API GL-4, ATF 186,
Mercedes-Benz MB 235.10
Fiat API GL-4, Fiat 9.55550-MX3, Fiat 9.55550-MZ1
BMW ATF-D2
Citroën PSA B71 2330
Honda Honda MTF II/SG, Special Gear Oil MTF 94, Special Honda MTF
Opel API GL-4, GM 1940768
Peugeot PSA B71 2330
Renault API GL-4
Seat API GL-4
Volkswagen API GL-4
Nissan API GL-4
Mitsubishi API GL-4
Mazda API GL-4
Alfa Romeo API GL-4
Vaihteistoöljyt - automaattilaatikot
Yleisöljy useimpiin henkilö-, kuorma- ja linja-autojen
automaattivaihteistoihin.
ATF-tyyppinen yleisöljy automaattivaihteistoihin.
Kehitetty erityisesti elektronisesti ohjattuja automaattivaihteistoja varten.
Muokattu käytettäväksi momentinmuuntimissa, käsivalintaisissa vaihteistoissa, hydraulijärjestelmissä, muuntokoneissa ja servo-ohjauksissa, joissa vaaditaan monipuolisia ominaisuuksia.
Q8 Auto 15 -öljyä voidaan käyttää kaikkien automaattivaihteistojen lisätäyttöön.
GM Dexron IIIG,
Ford Mercon,
Allison C-4,
ZF TE-ML 02F/03D/04D/11B/14A/17C,
Chrysler ATF+3,
Volvo 97341:010
Mercedes 236.1/236.5/236.10/236.11/236.12
Synteettinen ATF-öljy, joka on kehitetty nykyaikaisiin, elektronisesti ohjattuihin automaattivaihteistoihin pidennetyillä vaihtoväleillä (Extended Drain).
Sopii myös momentinmuuntimiin, venemoottorikäyttöihin, käsivalintaisiin vaihteistoihin sekä hydraulijärjestelmiin, joissa suositellaan ATF-tyyppistä öljyä.
GM Dexron III,
Allison C-4,
ZF TE-ML 14B/16L,
Voith DIWA (G 1363) ajomatkalle 120 000 km,
Volvo 97341
Öljy automaattivaihteistoihin ja muuntimiin, joissa suositeltava tyyppi on Ford ATF typ F tai G.
Suositellaan ensisijaisesti Volvo-henkilöautojen käsivalintaisiin vaihteistoihin.
Ford ESP-M2C 33F/G,
John Deere JD21A,
Volvo 97301/97330
Fuel economy improving synthetic automatic transmission fluid for Mercedes-Benz using factory fill technology
Lataa esite
Synteettinen ATF-öljy, joka on muokattu useimpien eurooppalaisten, japanilaisten ja korealaisten autojen automaattivaihteistoja varten.
Kehitetty erityisesti automaattivaihteistoihin esim. Volvossa ja Saabissa.
GM Dexron IIIH,
Ford Mercon,
Aisin Warner JWS 3309,
Saab 3309,
Volvo P/N 1161540-8,
PSA JWS 3309,
Toyota T-I/T-II/TIII/ T-IV,
Chrysler ATF+4,
Nissan Matic C/D/J14,
Mitsubishi SPII/ SP-III,
Jaso M315 Typ 1A,
Honda ATF Z-I,
VW P/N G055025
Soveltuu useisiin uusimpiin eurooppalaisiin, japanilaisiin ja korealaisiin henkilöautojen vaihteistoihin
Automaattinen vaihteistoöljy on suunniteltu erityisesti MB, Aisin, GM ja Ford´n automaattivaihteistoihin, joissa käytetään matalaviskositeettista automaattivaihteistojen öljyä (ATF).
Soveltuu MB 7-nopeuksisiiin automaattivaihteistoihin.
Jaso M315 Type 1A
Aisin JWS AW-1
Dexron VI
BMW-Mini P/N 83 22 0 142 516 / 83 22 0 397 114 / 83 22 0 163 514
Chrysler P/N 05127382AA / 68043742AA / 68157995AA
MB 236.12 / 236.14 / 236.15 / 236.41
Ford Mercon LV
GM Dexron VI
Honda/Acura DW-1
Hyundai/Kia NWS-9638 T-5 / 040000C90SG / SP-IV/SPH-IV
Jaguar Land Rover Fluid 8432 / TYK500050 / LR0022460
Maserati P/N 231603
Mazda FZ
Mitsubishi ATF-J3
Nissan Matic-S
Porsche P/N 000 043 304 00
Saab P/N 93 165 147 / AW-1
Toyota WS
VW G 052 533 / G 055 005 / G 055 540 / G 055 162 / G 060 162
ZF 6,8 & 9 nopeus
vaihteistoihin.
Edistyksellinen tuote, joka tarjoaa erittäin hyvät nesteen kylmän lämpötilan
juoksevuus ja kestävyys ominaisuudet.
Mahdollistaa jopa 50% pidemmät öljynvaihtovälit (240.000 km verrattuna160.000 km ns. yleisellä Dexron III H- nesteellä). Tarjoaa poikkeuksellisen hyvät leikkaavuus-, kitka- ja hapettumistasapainon sekä kulumisenhallinnan ominaisuudet,
tarjoten lisäksi erinomaisen öljykalvon lujuuden.
Sopii käytettäväksi 99% uusimmista henkilöautojen automaattivaihteistoista.
Täyttää Volvo 97342, ZF Lifeguardfluid 5, 6 ja 8, GM Dexron VI sekä ylittää Aisin Warner JWS 3309 (T-IV) & JWS 3324 (WS), AW-1.
vaihteistoille.
Q8 Auto DCT EVO on kehitetty henkilöautojen kaksoiskytkinvaihteistoihin ja se kattaa suurimman
osan alkuperäisvalmistajien OEM erityisvaatimuksista.
Bio öljyt
Synteettinen hydrauliöljy, jonka perustana ovat tyydyttymättömät esterit; soveltuu ympärivuotiseen käyttöön liikkuvissa ja kiinteissä hydraulijärjestelmissä. Valmistettu käytettäväksi herkillä alueilla, joilla vaaditaan biologista hajoamista esim. vesistöt.
Ei sisällä petroleumtuotteita.
Biologisesti luonnossa hajoava synteettinen hydrauliöljy, jonka perustana on tyydyttyneet esterit.
Soveltuu ympärivuotiseen käyttöön liikkuvissa ja kiinteissä hydraulijärjestelmissä. Valmistettu käytettäväksi herkillä alueilla, joilla vaaditaan biologista hajoamista (esim. vesistöt).
Synteettinen hydrauliöljy, jonka perustana ovat tyydyttymättömät esterit; soveltuu ympärivuotiseen käyttöön liikkuvissa ja kiinteissä hydraulijärjestelmissä. Valmistettu käytettäväksi herkillä alueilla, joilla vaaditaan biologista hajoamista esim. vesistöt.
ISO VG 68
Biologisesti luonnossa hajoava, kasvipohjainen ketjuöljy moottorisahoihin ja ketjukuljettimiin.
Q8 Bizet Bio 68 on tarkoitettu ympärivuotiseen käyttöön koko maassa.
Soveltuu erityisesti ympäristöihin, joissa vaaditaan korkeaa biologista hajoavuutta.
HUOM! Työkalu on puhdistettava Q8 Bizet Bio 68 -öljystä ennen pitkäaikaista varastointia.
Muuten on olemassa vaara, että sen pintoihin muodostuu työkalun toimintaa heikentävä pinnoite.
ISO 6743 -luokka L-AC, biologinen hajoavuus 95 % (CEC-L-33-A-93)