Q8 Oils tarjoaa täyden valikoiman maatalouden voiteluaineita mm. hammaspyörä- ja vaihteistoöljyjä, jotka ovat sovellettavissa kaikkiin merkittäviin ajoneuvovalmistajiin.
Q8 -öljyjä kehitetään jatkuvasti ja vastuullisesti huomioiden asiakkaiden ja laitevalmistajien käyttökokemukset ja tarpeet, unohtamatta ympäristöä; Q8 painottaa vahvasti tuotekehityksessään biologisesti hajoaviin ja ympäristöystävällisiin voiteluaineisiin.
Q8 voiteluaineet pyrkivät antamaan parhaan mahdollisen suojan ja voitelun laitteiden eri osille, voidakseen taata niille pitkän ja luotettavan toiminta-ajan, sekä auttaen polttoainetalouden tehostamisessa ja vähentämään haitallisia päästöjä.
Tuotteet
Hydrauliöljyt
Hydrauliöljy ISO VG 32, 46
Sinkitön hydrauliöljy, joka on tarkoitettu ensisijaisesti ajoneuvojen hydraulijärjestelmiä varten tai kun sinkittömyys on öljyn olennainen vaatimus.
Hyvät matalien lämpötilojen ominaisuudet tai korkea viskositeetti-indeksi tekevät siitä käyttökelpoisen ympäri vuoden.
Tarkkaan valitut lisäaineet takaavat erittäin hyvän suojan kulumista vastaan.
ISO 11158 luokka HV, DIN 51524 osa 3 luokka HVLP, ISO 6743-4 luokka HR ja HV, DIN 51502 luokka HVLP
Hydrauliöljy ISO VG 32
Hydrauliöljy mobiileihin ja kiinteisiin hydraulijärjestelmiin. Korkea viskositeetti-indeksi ja hyvät matalien lämpötilojen ominaisuudet mahdollistavat erittäin laajan käyttölämpötila-alueen.
Sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
DIN 51524 osa 3 luokka HVLP, ISO 11158 luokka HV, SS 15 54 34 AV
Hydrauliöljy ISO VG 46
Hydrauliöljy mobiileihin ja kiinteisiin hydraulijärjestelmiin. Korkea viskositeetti-indeksi ja hyvät matalien lämpötilojen ominaisuudet mahdollistavat erittäin laajan käyttölämpötila-alueen.
Sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
DIN 51524 osa 3 luokka HVLP, ISO 11158 luokka HV, SS 15 54 34 AV
Hydrauliöljy ISO VG 68
Hydrauliöljy mobiileihin ja kiinteisiin hydraulijärjestelmiin. Korkea viskositeetti-indeksi ja hyvät matalien lämpötilojen ominaisuudet mahdollistavat erittäin laajan käyttölämpötila-alueen.
Sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
DIN 51524 osa 3 luokka HVLP, ISO 11158 luokka HV, SS 15 54 34 AV
Hydrauliöljy ISO VG 10
Hydrauli- ja koneöljy, joka sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
Tarkoitettu yleiseksi koneöljyksi sisäkäyttöön.
Soveltuu mm. hydraulijärjestelmiin, laakereihin, säätimiin ja hammasvaihteisiin.
ISO 11158, luokka HM, DIN 51524 osa 2, luokka HLP, DIN 51502 luokka HLP, DIN 51502, luokka HLP, SS 155434, luokka AM (ISO VG 32/46), Denison HF-0, HF-1 ja HF-2 (ISO VG 32/46), DIN 51517-2, luokka CL
Hydrauliöljy ISO VG 15
Hydrauli- ja koneöljy, joka sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
Tarkoitettu yleiseksi koneöljyksi sisäkäyttöön.
Soveltuu mm. hydraulijärjestelmiin, laakereihin, säätimiin ja hammasvaihteisiin.
ISO 11158, luokka HM, DIN 51524 osa 2, luokka HLP, DIN 51502 luokka HLP, DIN 51502, luokka HLP, SS 155434, luokka AM (ISO VG 32/46), Denison HF-0, HF-1 ja HF-2 (ISO VG 32/46), DIN 51517-2, luokka CL
Hydrauliöljy ISO VG 32
Hydrauli- ja koneöljy, joka sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
Tarkoitettu yleiseksi koneöljyksi sisäkäyttöön.
Soveltuu mm. hydraulijärjestelmiin, laakereihin, säätimiin ja hammasvaihteisiin.
ISO 11158, luokka HM, DIN 51524 osa 2, luokka HLP, DIN 51502 luokka HLP, DIN 51502, luokka HLP, SS 155434, luokka AM (ISO VG 32/46), Denison HF-0, HF-1 ja HF-2 (ISO VG 32/46), DIN 51517-2, luokka CL
Hydrauliöljy ISO VG 46
Hydrauli- ja koneöljy, joka sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
Tarkoitettu yleiseksi koneöljyksi sisäkäyttöön.
Soveltuu mm. hydraulijärjestelmiin, laakereihin, säätimiin ja hammasvaihteisiin.
ISO 11158, luokka HM, DIN 51524 osa 2, luokka HLP, DIN 51502 luokka HLP, DIN 51502, luokka HLP, SS 155434, luokka AM (ISO VG 32/46), Denison HF-0, HF-1 ja HF-2 (ISO VG 32/46), DIN 51517-2, luokka CL
Lataa esite
Hydrauliöljy ISO VG 22
Ympärivuotinen öljy mobiileihin ja kiinteisiin hydraulijärjestelmiin.
Sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
DIN 51524 osa 3 luokka HVLP, ISO 11158 luokka HV
Hydrauliöljy ISO VG 32
Ympärivuotinen öljy mobiileihin ja kiinteisiin hydraulijärjestelmiin.
Sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
DIN 51524 osa 3 luokka HVLP, ISO 11158 luokka HV
Hydrauliöljy ISO VG 46
Ympärivuotinen öljy mobiileihin ja kiinteisiin hydraulijärjestelmiin.
Sisältää sinkkipitoisia, kulumista estäviä lisäaineita.
DIN 51524 osa 3 luokka HVLP, ISO 11158 luokka HV
Hydrauliöljy ISO VG 32
Ensisijaisesti ajoneuvohydrauliikkaan tarkoitettu hydrauliöljy.
Suositellaan erityisesti laajan lämpötila-alueen käyttösovelluksiin.
Erittäin hyvät matalien lämpötilojen ominaisuudet.
Sisältää tuhkattomia (sinkittömiä), kulumista estäviä lisäaineita.
SS 15 54 34 AV32, ylittää standardin ISO 11158 luokan HV vaatimukset, ylittää standardin DIN 51524 osan 3 luokan HVLP vaatimukset, Volvo STD 98607 (BLV), puolustusstandardi FSD 8401, kattaa spesifikaation SH 15/SHS 32/SHS 46/SH 68
Hydrauliöljy ISO VG 46
Ensisijaisesti ajoneuvohydrauliikkaan tarkoitettu hydrauliöljy.
Suositellaan erityisesti laajan lämpötila-alueen käyttösovelluksiin.
Sisältää tuhkattomia (sinkittömiä), kulumista estäviä lisäaineita.
SS 15 54 34 AV46, ylittää standardin ISO 11158 luokan HV vaatimukset, ylittää standardin DIN 51524 osan 2/3 luokan HVLP vaatimukset, kattaa spesifikaation SHS 32/SHS 46/SH 68
Erittäin hyvin biologisesti luonnossa hajoava Synteettinen hydrauliöljy, jonka perustana ovat uusiutuvat, tyydyttyneet esterit.
Tarkoitettu ympärivuotiseen käyttöön mobiileissa ja kiinteissä hydraulijärjestelmissä.
Suositellaan käytettäväksi herkillä alueilla, joilla vaaditaan korkeaa biologista hajoavuutta.
Sisältää tuhkattomia (sinkittömiä), kulumista estäviä lisäaineita.
Täysin sekoitettavissa öljylaatujen Q8 Holbein Bio LT 22 ja Q8 Holbein Bio Long Life kanssa.
Otettu SP-luetteloon. Ei sisällä petroolituotteita.
DIN 51524 osa 3 luokka HLP/HVLP, SS 15 54 34 BV46 ympäristömukautettu, ISO 15380 HEES,
Denison HF-2 ja Bosch Rexroth (HEES type), kattaa SHS 32/SHS 46/SH 68
Erittäin hyvin biologisesti luonnossa hajoava Synteettinen hydrauliöljy, jonka perustana ovat tyydyttyneet esterit.
Tarkoitettu ympärivuotiseen käyttöön mobiileissa ja kiinteissä hydraulijärjestelmissä.
Suositellaan käytettäväksi herkillä alueilla, joilla vaaditaan korkeaa biologista hajoavuutta.
Sisältää tuhkattomia (sinkittömiä), kulumista estäviä lisäaineita.
Kehitetty erityisesti korkeassa lämpötilassa käytettäviin järjestelmiin, joissa hydrauliöljyltä vaaditaan erittäin hyvää hapettumisenkestoa.
Täysin sekoitettavissa öljylaatujen Q8 Holbein Bio Plus ja Q8 Holbein Bio LT 22 kanssa.
DIN 51524 osa 2/3 luokka HLP/HVLP, SS 15 54 34 AV46 ympäristömukautettu, ISO 15380 HEES, kattaa spesifikaation SHS 32/SHS 46/SH 68
Hydrauliöljy ISO VG 22, 32, 46, 68, 100, 150
Hydrauli- ja koneöljy, joka sisältää tuhkattomia (sinkittömiä), kulumista estäviä lisäaineita.
Tarkoitettu yleiseksi koneöljyksi sisäkäyttöön.
Soveltuu mm. hydraulijärjestelmiin, laakereihin, säätimiin sekä hammasvaihteisiin.
Tuhkattomat lisäaineet tekevät öljyn erityisen sopivaksi levytyökoneisiin sekä työstökoneiden sähkömagneettisiin kytkimiin.
ISO 11158, luokka HM, DIN 51524, osa 2, luokka HLP, ISO 6743-4, luokka HM (ISO VG 22/ 32/ 46/ 68), DIN 51502, luokka HLP (ISO VG 22/ 32/ 46/ 68)
Holst 22 esite
Valkoöljypohjainen hydrauliöljy ISO VG 46
Farmasialaatuiseen valkoöljyyn pohjautuva hydrauli- ja koneöljy.
Kehitetty erityisesti korkeiden vaatimusten mukaisiin työympäristöihin.
Tarkoitettu yleiseksi koneöljyksi sisäkäyttöön.
Soveltuu mm. hydraulijärjestelmiin, laakereihin, säätimiin ja sumuvoiteluun.
Sisältää kulumista estäviä lisäaineita.
ISO 11158, luokka HM
ISO 6743-4, luokka HM
DIN 51524, osa 2, luokka HLP
Volvo STD 98604-02, 98604-03
Jäähdytysnesteet
Väri: vihreä
Valmiiksi sekoitettu jäähdytinneste avoimia ja suljettuja moottorijärjestelmiä varten.
Sekoite pohjautuu deionisoituun/ pehmennettyyn veteen ja monopropyleeniglykoliin (MPG), mikä on
ihmiselle ja eläimille huomattavasti vähemmän vaarallista kuin tavanomainen monoetyleeniglykoli.
Estää ennen kaikkea jäätymisen ja suojaa jäähdytysjärjestelmää ruostumista ja korroosiota vastaan.
ASTM 5216, ASTM 4985, BS 6580
Väri: vihreä
Jäähdytinneste avoimia ja suljettuja moottorijärjestelmiä varten.
Sekoite pohjautuu monopropyleeniglykoliin (MPG), mikä on ihmiselle ja eläimille huomattavasti vähemmän vaarallista kuin tavanomainen monoetyleeniglykoli.
Estää ennen kaikkea jäätymisen ja suojaa jäähdytysjärjestelmää ruostumista ja korroosiota vastaan.
Katso jäätymisenestoa koskevat sekoitussuhteet tuoteluettelosta
sivulla 26.
BS 6580
Väri: sininen
Jäähdytinneste avoimia ja suljettuja moottorijärjestelmiä varten.
Pohjautuu monoetyleeniglykooliin (MEG).
Estää ennen kaikkea jäätymisen ja suojaa jäähdytysjärjestelmää ruostumista ja korroosiota vastaan.
Soveltuu erinomaisesti kaikkiin jäähdytysjärjestelmiin ja moottorityyppeihin, myös alumiiniin ja muihin kevytmetalleihin.
Katso jäätymisenestoa koskevat sekoitussuhteet tuoteluettelosta
sivulla 26.
BS 6580
Väri: punavioletti
Jäähdytinneste avoimia ja suljettuja moottorijärjestelmiä varten.
Pohjautuu monoetyleeniglykoolin (MEG).
Estää ennen kaikkea jäätymisen ja suojaa jäähdytysjärjestelmää ruostumista ja korroosiota vastaan.
Soveltuu erinomaisesti kaikkiin jäähdytysjärjestelmiin ja moottorityyppeihin, myös alumiiniin ja muihin kevytmetalleihin.
Katso jäätymisenestoa koskevat sekoitussuhteet tuoteluettelosta sivulla 26.
VW/AUDI/Seat/Skoda TL774G, Mercedes-Benz 325.5, MAN 324 Typ Si-OAT, Cummins CES 14603 vastaava kuin G40 ja VW G12++
Väri: keltainen
Erittäin korkealaatuinen jäähdytinneste ja pitkä käyttöikä.
Soveltuu diesel- ja bensiinimoottoreiden avoimiin ja suljettuihin jäähdytysjärjestelmiin.
Pohjautuu monoetyleeniglykoliin.
Useiden johtavien ajoneuvovalmistajien suosittelema.
Mercedes 325.3, GM 6277M, MAN 324 Typ SNF, Volkswagen TL 774F, Ford WSSM97B44-D
Väri: sinivihreä
Monoetyleeniglykoliin pohjautuva jäähdytinneste erittäin hyvillä ruosteenja korroosioneston ominaisuuksilla.
Soveltuu nykyaikaisten ja vanhempien bensiini- ja dieselmoottoreiden avoimiin ja suljettuihin jäähdytysjärjestelmiin.
Suositeltavia merkkejä ovat mm. MAN, BMW, Opel, Audi, Liebherr, MTU BMW GS 94000, MAN 324 NF, Volvo 1286083, MTU MTL 5048, VW /Audi/Seat/Skoda774 C, Deutz DQC CA-14, Opel B 040 0240, Liebherr TLV 035, TLV 23009 A, FSD 8704, vastaava kuin G-48. Lataa esite
Moottoriöljyt - Raskaskalusto
Öljynvaihtovälinä voidaan käyttää jopa 45.000 km kaukoliikenteen kuorma-autoissa.
Soveltuu yleismoottoriöljyksi mm. kuljetusliikkeille, omistajakuljettajille sekä muuntimiin ja voimansiirtoon.
Lataa esite
Sopii myös dieselmoottoreihin turboahtimella tai ilman.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi tiettyihin hydraulijärjestelmiin sekä tiettyihin voimansiirron ja muuntimien käyttösovelluksiin.
Käytetään ensisijaisesti vanhemmissa ajoneuvoissa, joita rasitetaan voimakkaasti ja halutaan ylläpitää yllä suuri öljynpaine.
Sopii myös dieselmoottoreihin turboahtimella tai ilman.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi tiettyihin hydraulijärjestelmiin sekä tiettyihin voimansiirron ja muuntimien käyttösovelluksiin.
Käytetään ensisijaisesti vanhemmissa ajoneuvoissa, joita rasitetaan voimakkaasti ja halutaan ylläpitää yllä suuri öljynpaine.
Sopii myös dieselmoottoreihin turboahtimella tai ilman.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi tiettyihin hydraulijärjestelmiin sekä tiettyihin voimansiirron ja muuntimien käyttösovelluksiin.
Käytetään ensisijaisesti vanhemmissa ajoneuvoissa, joita rasitetaan voimakkaasti ja halutaan ylläpitää yllä suuri öljynpaine.
Sopii myös dieselmoottoreihin turboahtimella tai ilman.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi tiettyihin hydraulijärjestelmiin sekä tiettyihin voimansiirron ja muuntimien käyttösovelluksiin.
Käytetään ensisijaisesti vanhemmissa ajoneuvoissa, joita rasitetaan voimakkaasti ja halutaan ylläpitää yllä suuri öljynpaine.
Q8 T 520 SAE 10W ei sovellu käytettäväksi moottoriöljynä.
SHPD-tyypin moottoriöljy bensiini- ja dieselmoottoreita varten kuorma-autoissa, linja- utoissa ja raskaassa kalustossa.
Hyväksytty vaihtoväli jopa 100 000 km Volvon kaukoliikenteen kuorma- ja linja-autoissa, jotka on varustettu Euro III -vaatimusten mukaisilla moottoreilla.
Kehitetty myös Euro IV -vaatimusten mukaisiin moottoreihin.
Soveltuu erityisesti hyvin vaikeisiin käyttöolosuhteisiin.
Käytettävissä ympäri vuoden.
Täyttää korkeimmat eurooppalaiset ja amerikkalaiset laatuvaatimukset.
Kehitetty dieselmoottoreihin, joiden päästöarvot ovat pienet.
API CI-4/SL, ACEA E7, VOLVO VDS-3, MAN M3275, MB 228.3, MTU Typ 2; Mack EO-N, Cummins CES20071/20072/20076/20077/2 0078, Caterpillar ECF-1/ECF-2, Renault RLD/ RLD-2
Q8 T 860 S -öljyä suositellaan erityisesti Scanian ajoneuvoihin ja uusimpiin moottoreihin, jotka täyttävät Euro V- ja Euro VI -vaatimukset.
Sopii myös muihin ajoneuvoihin turboahtimella tai ilman.
Hyvät ominaisuudet, jotka estävät sylinterin hioutumisen ja kampiakselin kulumisen.
HUOM! Ei sovi bensiinimoottoreihin.
API CF, ACEA E4/E7, Scania LDF-III, Volvo VDS-3, MAN 3277, MB 228.5, Renault RXD/RLD-2
Yhdistetty STOU-tyyppinen moottori-, voimansiirto- ja hydrauliöljy.
Tarkoitettu sekä diesel- että bensiinimoottoreita varten.
Muokattu erityisesti märkäjarruilla varustettuihin voimansiirtoratkaisuihin.
Yleisöljy maanviljelijöiden ja työkoneurakoitsijoiden käyttöön.
API CF-4/SF, GL-4, New Holland NH 024C/324B/410B, MF M1127/M1135/ M1139/M1141/M1144, GIMA CMS M 1145, Case MS 1118/1207/1209, Caterpillar TO-2, Allison C-4, ZF TE-ML 06B/06C
Yhdistetty moottori-, voimansiirto- ja hydrauliöljy.
Soveltuu tiettyihin Powershift- ja CVT-vaihteistoihin (ei henkilöautoihin).
Tarkoitettu sekä diesel- että bensiinimoottoreita varten kuten myös voimansiirtoakseleiden ja yhdysrakenteisten jarrujen, nk. "märkäjarrujen" voiteluun.
Soveltuu yleiseksi hydrauliöljyksi raskaan kaluston ja maatalouden käyttösovelluksiin.
API CF-4/SF,
ACEA E3,
API GL-4,
Allison C-4,
Caterpillar TO-2,
ZF TE-ML 06B/07B,
John Deere JDM J27/J20C,
New Holland NH 410B,
Ford New Holland ESN-M2C41-B/121-D/134- D/159-C,
Massey Ferguson CSM M1127/ M1139/M1141/M1144/M1145,
Case MS 1118/1207/1209,
CNH MAT 3525
Synteettiseen pohjaan kehitetty korkeatehoinen moottoriöljy, joka on kehitetty erityisesti matalapäästöisiin Euro V (& Euro IV)- dieselmoottoreihin.
ACEA E4, E7
API CI-4, CH-4, CG-4
Scania LDF-II
Volvo VDS-3
MB Approval 228.5
MAN 3277
Renault RXD, RLD-2
MTU Type 3
DAF Extended Drain (pidennetyt vaihtovälit)
Mack EO-N
Cummins CES 20077/20078
Deutz DQC III-10
JASO DH-1
Global DHD-1
Caterpillar EFC-1a
Korkeatehoinen synteettinen moottoriöljy, jossa on alhainen sultaattituhka-,
fosfori- ja rikkipitoisuus (Low SAPS).
Suunniteltu erityisesti uusimpien Euro VI- moottoreiden voiteluun.
ACEA E9
API CK-4 / CJ-4 / CI-4
Volvo VDS-4.5
MB 228.31
Detroit Diesel
DFS93K222
MTU Tyyppi 2.1
Renault RLD-4
Mack EO-S 4.5
Deutz DQC III-10 LA
Cummins CES 20086
Cat ECF-3, Cat ECF-2
Ford WSS-M2C171-F1
JASO DH-2
Korkeatehoinen synteettinen moottoriöljy, jossa on alhainen sultaattituhka-,
fosfori- ja rikkipitoisuus (Low SAPS).
Suunniteltu erityisesti uusimpien Euro VI- moottoreiden voiteluun.
ACEA E9
API CK-4 / CJ-4 / CI-4
Volvo VDS-4.5
MB 228.31
Detroit Diesel
DFS93K222 MTU
Tyyppi 2.1
Renault RLD-4
Mack EO-S 4.5
Deutz DQC III-10 LA
Cummins CES 20086
Cat ECF-3, Cat ECF-2
Ford WSS-M2C171-F1
JASO DH-2
Korkeatehoinen, synteettinen ja polttoainetaloudellinen moottoriöljy (Low SAPS) raskas ajoneuvoille, joka on suunniteltu viimeisimpiin Euro VI moottoreihin.
ACEA E6/E7/E9
API CJ-4
Volvo CNG/-VDS-4
Caterpillar ECF-3
DAF extended Drain
MB Approval 228.51/31
MB 226.9
MAN M3271-1
MAN M3477
MTU Type 2.1/3.1
Renault RGD/RLD-3
Mack EO-O Premium Plus
Deutz DQC IV-10 LA
Cummins CES 20081
Scania LA (Low Ash)
Korkealaatuinen, synteettinen UHPD moottoriöljy.
Kehitetty nykyaikaisiin Euro VI -dieselmoottoreihin antamaan erittäin hyvät matalan lämpötilan ominaisuudet sekä polttoainesäästöjä.
Vähän sulfaattituhkaa, fosforia ja rikkiä sisältävä moottoriöljy (Low SAPS -öljy), joka soveltuu hiukkassuodattimella (DPF) tai jälkikäsittelyjärjestelmällä (esim. SCR) varustetuille moottoreille.
Kestää erittäin raskaat käyttöolosuhteet ja mahdollistaa pidennetyt vaihtovälit ajoneuvon valmistajan suositusten mukaisesti.
ACEA E4/ E6 / E7 /E9
API CJ-4
JASO DH-2
OEM hyväksynnät
MB 228.51 (pending approval)
Deutz DQC IV-10 LA
MTU Type 3.1(pending approval)
Renault RLD-3
Volvo VDS-4
Cummins 20081 (pending approval)
Mack EO-O Premium Plus
Scania LA (Low Ash) (pending approval)
MAN M 3271-1 /M 3575 /M 3477
Suositukset
MB 228.31
Volvo VDS-3
DAF Extended Drain
Iveco E6 Long Drain
Caterpillar ECF-3
Detroit Diesel 93K218
Lataa esite
Korkealaatuinen, synteettinen moottoriöljy. Kehitetty nykyaikaisiin Euro V- ja Euro VI -dieselmoottoreihin antamaan erittäin hyvät matalan lämpötilan ominaisuudet sekä polttoainesäästöjä.
Vähän sulfaattituhkaa, fosforia ja rikkiä sisältävä moottoriöljy (Low SAPS -öljy), joka soveltuu hiukkassuodattimella (DPF) tai jälkikäsittelyjärjestelmällä (esim. SCR) varustetuille moottoreille.
Kestää erittäin raskaat käyttöolosuhteet ja mahdollistaa pidennetyt vaihtovälit ajoneuvon valmistajan suositusten mukaisesti.
API CJ-4/SN, ACEA E9/E7/E6, Volvo VDS-4, MB
Lataa esite
Rasvanpoisto ja puhdistus
Irrottaa erittäin tehokkaasti öljy-, terva- ja asfalttiläiskiä.
Ainutlaatuisen formuloinnin ansiosta tämä tuote on myös erittäin helppo huuhdella pois vedellä.
Voidaan käyttää pinttyneen lian puhdistamiseen koneen osista, henkilöautoista jne.
Käytetään tiivisteenä.
HUOM! Vältä käyttämästä voimakkaassa auringonpaisteessa tai lämpimillä tai vasta maalatuille pinnoilla.
Tuote: 600-6730
Käytetään voiteluhallien, säiliöiden ja astioiden puhdistamiseen.
Täyttää erotuskykyä koskevat luonnonsuojelumääräykset.
Ei saa laimentaa vedellä.
Tuote: 600-6717
Puhdistus- ja rasvanpoistoainetiiviste, joka soveltuu sekoitettavaksi veteen ja voidaan laimentaa ennen käyttöä.
Tuote on Göteborgissa toimivan ympäristö- ja terveydensuojeluhallinnon hyväksymä (Kemikaliesvepet).
Tuote on testattu ja hyväksytty IVL-menetelmän mukaisesti ja täyttää myös Nordiska Svanen -ympäristömerkinnän kriteerit.
HUOM! Älä käytä tuotetta voimakkaassa auringonpaisteessa tai lämpimillä tai vasta maalatuille pinnoilla.
Tuote: 600-6732
Rasvat
Q8 Giotto 1 on korkeissa lämpötiloissa valumisen estävällä grafiitilla ja bitumilla paksunnettu voitelurasva.
Grafiittivahvistus parantaa rasvan iskurasitusten kestoa.
Q8 Giotto 1 soveltuu avointen hammasvaihteiden, hammastankojen, vaijereiden ja karkeiden ketjujen voiteluun.
Hammasratasrasvaa on saatavilla myös aerosolina nimellä Q8 Hammaspyörä- ja ketjuspray
Q8 Rembrandt EP2 on litiumsaippuapitoinen, mineraaliöljypohjainen voitelurasva, joka sisältää voiteluominaisuuksia parantavia EP- ja ruostesuojalisäaineita.
Tyypillisiä teollisuuskäyttökohteita ovat: Kevyesti ja raskaasti kuormitetut liuku- ja vierintälaakerit. Myös kestovoideltujen laakerien laakeripesän täyttöön värähtelevissä ja kosteissa sisätiloissa.
Tyypillisiä ajoneuvokäyttökohteita ovat: Alustan, rungon ja pyöränlaakerien voitelu sekä useimmat työkoneet.
Q8 Rembrandt Moly S2 on litiumsaippuapitoinen, mineraaliöljypohjainen voitelurasva, joka sisältää voiteluominaisuuksia parantavia EP- ja ruostesuojalisäaineita.
Molybdeenidisulfidivahvisteinen (MoS2), minkä ansiosta erittäin hyvä korkeiden paineiden ja iskukuormitusten kesto. HUOM! Ei sovellu käytettäväksi nopeasti pyörivissä kuula- tai rullalaakereissa.
Tyypillisiä teollisuuskäyttökohteita ovat: Liukulaakereiden ja ketjujen, viistohammaskytkimien, karojen sekä valssilaitosten suurten kierretankojen jne. voiteluun.
Tyypillisiä ajoneuvokäyttökohteita ovat: Alustan voitelu sekä useimmat työkoneet
Q8 Rubens 00 on puolijuokseva litiumsaippuapitoinen, keskusvoitelurasva, joka sisältää voiteluominaisuuksia parantavia EP- ja ruostesuojalisäaineita. Rasva kestää kovaa ja pitkäaikaista painetta ainesosien erkautumatta.
Soveltuu erityisesti keskusvoidelluille liuku- ja vierintälaakereille, kun vaaditaan puoliksi juoksevaa ja ajoneuvojen talvivoiteluun soveltuvaa rasvaa.
Q8 Rubens HT2 on litiumsaippuapitoinen, mineraaliöljypohjainen voitelurasva, joka sisältää voiteluominaisuuksia parantavia EP- ja ruostesuojalisäaineita.
Soveltuu erityisen hyvin korkeassa lämpötilassa ja kosteassa ympäristössä toimivien raskaasti kuormitettujen liuku- ja rullalaakerien voiteluun. Sietää huomattavasti tavanomaista yleisrasvaa paremmin (sekä jatkuvia että tilapäisiä) korkeita lämpötiloja.
Tyypillisiä käyttökohteita ovat; asvalttikoneet paperikoneet teräs- ja alumiiniteollisuus jatkuvavalulaitosten laakerit
Q8 Rubens LT on litiumsaippuapitoinen, synteettinen voitelurasva, joka sisältää voiteluominaisuuksia parantavia EP- ja ruostesuojalisäaineita.
Q8 Rubens LT soveltuu voiteluun erittäin laajalla lämpötilaalueella. Korkea tippumispiste ja pieni haihtuminen mahdollistavat suhteellisen hyvän korkeiden lämpötilojen keston samalla, kun rasva kykenee ylittämättömään voitelukykyyn jopa -50 °C lämpötiloissa.
Q8 Rubens WB on litiumsaippuapitoinen, mineraaliöljypohjainen voitelurasva, joka sisältää voiteluominaisuuksia parantavia EP- ja ruostesuojalisäaineita. Sietää huomattavasti tavanomaista yleisrasvaa paremmin korkeita lämpötiloja. Erinomainen yleisrasva murskainlaitoksiin.
Tyypillisiä käyttökohteita ovat; asvaltti- ja paperikoneet teräs- ja alumiiniteollisuus Linja- ja kuorma-autojen pyöränlaakerit vaativissa käyttöolosuhteissa Levyjarruilla varustettujen ajoneuvojen pyörälaakerit
Q8 Rubens WB on litiumsaippuapitoinen, mineraaliöljypohjainen voitelurasva, joka sisältää voiteluominaisuuksia parantavia EP- ja ruostesuojalisäaineita. Sietää huomattavasti tavanomaista yleisrasvaa paremmin korkeita lämpötiloja. Erinomainen yleisrasva murskainlaitoksiin.
Tyypillisiä käyttökohteita ovat; asvaltti- ja paperikoneet teräs- ja alumiiniteollisuus Linja- ja kuorma-autojen pyöränlaakerit vaativissa käyttöolosuhteissa Levyjarruilla varustettujen ajoneuvojen pyörälaakerit
Q8 Ruysdael WR0 on kalsiumsaippuapitoinen, mineraaliöljypohjainen, EP- ja ruost esuojalisäaineistettu voitelurasva, joka ei sisällä vettä.
Q8 Ruysdael WR0 on valmistettu erityisesti normaaleissa lämpötiloissa ja kohtuullisella pyörimisnopeudella toimiville raskaasti kuormitetuille liuku- ja vierintälaakereille sekä ajoneuvojen pohjan, työ-, maatalous- ja metsäkoneiden, leikkuupuimureiden, vesipumppujen, potkuriholkkien yms. voiteluun.
Soveltuu erinomaisesti venerasvaksi. Erityisen sopiva kohteisiin, joissa pitkä voiteluväli on käytännön sanelema välttämättömyys, raskaasti tai iskukuormitettuihin rasvavoideltuihin sovelluksiin sekä kohteisiin, joissa tarvitaan poikkeuksellisen hyvää tartunta- ja ruostesuojauskykyä.
Q8 Ruysdael WR2 on kalsiumsaippuapitoinen, mineraaliöljypohjainen, EP- ja ruoste suojalisäaineistettu voitelurasva, joka ei sisällä vettä.
Q8 Ruysdael WR2 on valmistettu erityisesti normaaleissa lämpötiloissa ja kohtuullisella pyörimisnopeudella toimiville raskaasti kuormitetuille liuku- ja vierintälaakereille sekä ajoneuvojen pohjan, työ-, maatalous- ja metsäkoneiden, leikkuupuimureiden, vesipumppujen, potkuriholkkien yms. voiteluun. Soveltuu erinomaisesti venerasvaksi.
Erityisen sopiva kohteisiin, joissa pitkä voiteluväli on käytännön sanelema välttämättömyys, raskaasti tai iskukuormitettuihin rasvavoideltuihin sovelluksiin sekä kohteisiin, joissa tarvitaan poikkeuksellisen hyvää tartunta- ja ruostesuojauskykyä.
Q8 Hammaspyörä- ja ketjuspray on nafteeni- ja parafiinimin eraaliöljyseokseen perustuva sekä uudentyyppisiä, paksuntavia metallisaippua-, EP- ja kulumista vähentäviä lisäaineita sisältävä voiteluaine. Tuote sisältää hapettumiselta ja korroosiolta suojaavia lisäaineita sekä pienen määrän kiinnittymiskykyä parantavia polymeerejä.
Käyttökohteita: Tasaiseen lämpötilaan alueella -30 ... +140 °C. Sietää tilapäisiä lämpötilahuippuja n. +180 °C asti. Raskaasti kuormitetut avoimet käyttöpyörät, liuku-, kuula- ja pyöränlaakerit, vaijereiden ja ketjujen rasvaus
Lataa esite
Traktoriöljyt
Minimoi jarrujen ja vetopyörästön tuottaman äänen sekä vähentää erittäin hyvin kulumista.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi.
API GL-4,
Caterpillar TO-2,
Allison C-4,
Volvo 97302-10/ 97303:017/ WB 101,
John Deere J20C, Case MS 1207/1209,
MF M1135/M1141/M1143/M1145,
ZF TE-ML03E/05F/06K /17E,
New Holland NH 410B,
Ford WSN-M2C48-C2,
Ford ESNM2C134-D
varustettuihin traktoreihin ja työkoneisiin.
Minimoi jarrujen ja vetopyörästön tuottaman äänen sekä vähentää erittäin hyvin kulumista ja vaahdonmuodostusta.
Soveltuu hydrauliöljyksi.
API GL4,
ZF TE ML06B/ 06D/06E/06F/06H/06L/06M/06R/06S,
John Deere JDM J20C,
CNH MAT 3525,
CNH MAT 3540 (CVT),
Valtra G208 (XT60),
Same DeutzFahr (ZF 06D),
AGCO CVT ML 200
Lataa esite
Käytetään ensisijaisesti akselien kanssa yhdysrakenteisten märkäjarrujen voiteluun.
Q8 T 2500 vähentää erittäin hyvin kulumista ja minimoi jarrujen tuottaman äänen.
Erittäin hyvät matalien lämpötilojen ominaisuudet.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi tiettyihin hydraulijärjestelmiin.
API GL-4
Volvo WB 102, WB 101
Massey-Ferguson M1135, M1141, M-1110, M-1127A, M-1127B, M-1143, M-1145
CNH Case New Holland MAT 3505, MAT 3525, MAT 3526, FNHA-2-C-201,
Case MS 1206, MS 1207, MS 1209, MS 1210,
John Deere JDM J20A, J20B, J20C, J20D,
ZF TE-ML 03E, TE-ML 03F, TE-ML 05E, TE-ML 05F, TE-ML 06K
Allison C2, C3, C4
Caterpillar TO-2
Komatsu Dresser B-06-0001 and B-06-0002
Kubota UDT
Renk Doromat 873, 874 A & 874 B
Denison HF-0, HF-1 & HF-2
Ford ESN-M2C86-B, ESN-M2C86-C
Vaihteisto- ja vetopyöräöljyt
joka takaa korkeimman tason vaihdelaatikon suojauksen, kuten SiemensFlender on tunnustanut.
Q8 Galilei on suorituskykyinen neste, joka vastaa Poly-Alpha Olefin -tuotteita ilman PAO:n varsinaista käyttöä.
Sen ominaisuudet parantavat energiatehokkuutta verrattuna mineraalija PAO-pohjaiseen öljyyn.
Voiteluaine on luonnostaan biologisesti hajoava (49 % 28 päivässä).
Synteettinen, korkealaatuinen vaihteistoöljy.
API GL-4
Eaton/Fuller Europe Extended drain (300.000 km)
Volvo 97315 (400.000 km)
Volvo 97319 (800.000 km)
MAN 341 Type E3
MAN 341 Type Z4
MB 235.11
MB 235.4
ZF TE-ML 01L
ZF TE-ML 02L
ZF TE-ML 08
ZF TE-ML 16K
Synteettinen, korkealaatuinen vaihteistoöljy.
API GL-4
Volvo 97307
MAN 341 Typ Z4
ZF TE-ML 01L, 02L, 08, 16K
Minimoi jarrujen ja vetopyörästön tuottaman äänen sekä vähentää erittäin hyvin kulumista.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi.
API GL-4,
Caterpillar TO-2,
Allison C-4,
Volvo 97302-10/ 97303:017/ WB 101,
John Deere J20C, Case MS 1207/1209,
MF M1135/M1141/M1143/M1145,
ZF TE-ML03E/05F/06K /17E,
New Holland NH 410B,
Ford WSN-M2C48-C2,
Ford ESNM2C134-D
Synteettinen voimansiirtoöljy (UTTO) märkäjarruilla ja CVT-vaihteistolla varustettuihin traktoreihin ja työkoneisiin.
Minimoi jarrujen ja vetopyörästön tuottaman äänen sekä vähentää erittäin hyvin kulumista ja vaahdonmuodostusta.
Soveltuu hydrauliöljyksi.
API GL4, ZF TE ML06B/ 06D/06E/06F/06H/06L/06M/06R/06S,
John Deere JDM J20C, CNH MAT 3525, CNH MAT 3540 (CVT),
Valtra G208 (XT60), Same DeutzFahr (ZF06D), AGCO CVT ML 200
Työkone- ja traktorivaihteistoöljy.
Käytetään ensisijaisesti akselien kanssa yhdysrakenteisten märkäjarrujen voiteluun.
Q8 T 2500 vähentää erittäin hyvin kulumista ja minimoi jarrujen tuottaman äänen.
Erittäin hyvät matalien lämpötilojen ominaisuudet.
Soveltuu myös hydrauliöljyksi tiettyihin hydraulijärjestelmiin.
API GL-4, Volvo WB 101,
Massey-Ferguson M1135/M1141/M1110/M1127A/M1127B/M1143/M1145,
CNH MAT 3505/3525/3526,
John Deere JDM J20A/J20B/J20C/J20D,
Allison C4, Caterpillar TO-2, Denison HF-0/1/2
Käsivalintaisiin vaihteistoihin tarkoitettu API GL-4 vaatimukset täyttävä vaihteistoöljy. Soveltuu erityisesti etuvetoisiin autoihin, joissa vaihteisto ja etuvetopyörästö ovat yhdysrakenteiset.
SAE 80W, 90
Voimansiirtoöljy tasauspyörästön luistonrajoittimella varustettuihin hypoidi- ja hammaspyörävaihteisiin, joissa suositellaan LS-lisäaineistettua öljyä.
Q8 T 45 LS 90 on tarkoitettu maantieajoneuvoihin ja
Q8 T 45 LS 80W on tarkoitettu maastoajoneuvoihin, kuten metsätyökoneisiin ja raskaaseen kalustoon.
API GL-5, ZF TE-ML 05C/12C/16E, Volvo 97311,
MIL-L-2105B, Ford ESW-M2C119-A
Vaihteistoöljy taka-akselien hypoid- ja hammasvaihteisiin sekä käsivalintaisiin vaihteistoihin, joissa vaaditaan API GL 5-spesifikaation mukaista öljyä.
Q8 T 55 80W-90 soveltuu henkilöautoihin, metsä- ja työkoneisiin.
Vaihteistoöljy taka-akselien hypoid- ja hammasvaihteisiin sekä käsivalintaisiin vaihteistoihin, joissa vaaditaan API GL 5-spesifikaation mukaista öljyä.
Q8 T 55 80W-140 soveltuu kuorma- ja linja-autoihin.
SAE 75W-80
Voimansiirtoöljy uusimman sukupolven käsivalintaisiin (automaattisiin) ZF-vaihteistoihin, joita käytetään useimmiten kuorma- ja linja-autoissa.
Suositellaan suuren kuormituksen alaisiin vaihteistoihin, joissa vaaditaan erittäin hyvää juoksevuutta.
ZF TE-ML 01L/02L/08/16K, Volvo 97305, MB 235.4, MAN 341 Z4, MAN 341 E3
SAE 75W-90
Synteettinen voimansiirtoöljy hypoidi- ja hammaspyörävaihteisiin sekä käsivalintaisiin vaihteistoihin, joissa vaaditaan API GL-5 -spesifikaation mukaista öljyä.
Säästää polttoainetta ja voitelee erinomaisesti nimenomaan matalissa lämpötiloissa.
Sopii muun muassa Volvon kuorma-autojen taka-akseleihin vuosimalliin 2013 saakka (400 000 km).
Kestää myös korkeita lämpötiloja ja kovaa kuormitusta, minkä vuoksi tätä öljyä suositellaan erittäin raskaisiin käyttöolosuhteisiin.
API GL-5,
Volvo 97312 (->2013),
Eaton/Fuller Bulletin 2052/2053,
ZF TE-ML 05A/07A/12A/17B
SAE 75W-90
Synteettinen voimansiirtoöljy tasauspyörästön luistonrajoittimella varustettuihin hypoidi- ja hammaspyörävaihteisiin sekä käsivalintaisiin vaihteistoihin, joissa suositellaan LS-lisäaineistettua öljyä.
Suositellaan erityisesti paloautoihin, ralliautoihin, ambulansseihin ja muihin vastaaviin ajoneuvoihin, joita käytetään erittäin suurella rasituksella.
API GL-5,
ZF TE-ML 05D/12D/16F,
Ford ESW-M2C119-A,
Ford ESP-M2C154-A
Synteettinen voimansiirtoöljy takaakselien hypoidi- ja hammaspyörävaihteisiin sekä käsivalintaisiin vaihteistoihin, joissa vaaditaan API GL-4-/GL-5-spesifikaation mukaista öljyä.
Johtavat kuorma-autonvalmistajat ovat hyväksyneet öljylle pidennetyt vaihtovälit.
Kehitetty erityisesti Scanian akseleiden ja käsivalintaisten vaihteistojen pidennettyihin vaihtoväleihin.
MIL-PRF-2105-E/-L-2105D
API GL-4/GL-5/MT-1
MIL-PRF-2105-E/-L-2105D
MB 235.8
MAN 341 E 3/-Z2, 342 M3/-S1
Mack GO-J
ZF TE-ML 02B/05A/12L/12N/16F/17B/19C/21A
SCANIA STO 1:0/STO 2:0A FS
Volvo 97312
SAE J 2360
SAE 75W-140
Synteettinen voimansiirtoöljy takaakselien hypoidi- ja hammaspyörävaihteisiin sekä käsivalintaisiin vaihteistoihin, joissa vaaditaan API GL-4-/GL-5-spesifikaation mukaista öljyä.
Johtavat kuorma-autonvalmistajat ovat hyväksyneet öljylle pidennetyt vaihtovälit.
Kehitetty erityisesti Scanian akseleiden ja käsivalintaisten vaihteistojen pidennettyihin vaihtoväleihin.
MIL-PRF-2105-E
PI GL-4/GL-5
SCANIA STO 1:0
MB 235.8
MAN 341 Type E 3, MAN 3343 Type S
Mack GO-J
ZF TE-ML 02B/05B/12B/16F
SCANIA STO 1:0
SAE 10W,30,50
Voimansiirtoöljy, joka on kehitetty erityisesti Caterpillarin käsivalintaisia vaihteistoja, akseleita, voimansiirtovaihteistoja, hydrostaatisia vaihteistoja ja momentinmuuntimia varten, kun vaatimusluokka on TO-4.
Soveltuu myös hydraulijärjestelmiin.
Caterpillar TO-4,
Allison C-4,
Komatsu Micro-Clutch,
ZF TE-ML 03C
Vaihteistoöljy yleiskäyttöön, kehitetty eri valmistajien henkilö- ja kevyt kuorma-autoihin.
Suositellaan useimpiin ajoneuvoihin, joissa takuuaika on jo umpeutunut, ja kun ei enää edellytetä OEM -hyväksytyn öljyn käyttöä.
Volvo API GL-4/GL-5
Volvo 97308, Volvo 97309, Volvo 97310
Ford M2C33-F
Ford API GL-4, ATF 186,
Mercedes-Benz MB 235.10
Fiat API GL-4, Fiat 9.55550-MX3, Fiat 9.55550-MZ1
BMW ATF-D2
Citroën PSA B71 2330
Honda Honda MTF II/SG, Special Gear Oil MTF 94, Special Honda MTF
Opel API GL-4, GM 1940768
Peugeot PSA B71 2330
Renault API GL-4
Seat API GL-4
Volkswagen API GL-4
Nissan API GL-4
Mitsubishi API GL-4
Mazda API GL-4
Alfa Romeo API GL-4
Bio öljyt
Synteettinen hydrauliöljy, jonka perustana ovat tyydyttymättömät esterit; soveltuu ympärivuotiseen käyttöön liikkuvissa ja kiinteissä hydraulijärjestelmissä. Valmistettu käytettäväksi herkillä alueilla, joilla vaaditaan biologista hajoamista esim. vesistöt.
Ei sisällä petroleumtuotteita.
Biologisesti luonnossa hajoava synteettinen hydrauliöljy, jonka perustana on tyydyttyneet esterit.
Soveltuu ympärivuotiseen käyttöön liikkuvissa ja kiinteissä hydraulijärjestelmissä. Valmistettu käytettäväksi herkillä alueilla, joilla vaaditaan biologista hajoamista (esim. vesistöt).
Synteettinen hydrauliöljy, jonka perustana ovat tyydyttymättömät esterit; soveltuu ympärivuotiseen käyttöön liikkuvissa ja kiinteissä hydraulijärjestelmissä. Valmistettu käytettäväksi herkillä alueilla, joilla vaaditaan biologista hajoamista esim. vesistöt.
ISO VG 68
Biologisesti luonnossa hajoava, kasvipohjainen ketjuöljy moottorisahoihin ja ketjukuljettimiin.
Q8 Bizet Bio 68 on tarkoitettu ympärivuotiseen käyttöön koko maassa.
Soveltuu erityisesti ympäristöihin, joissa vaaditaan korkeaa biologista hajoavuutta.
HUOM! Työkalu on puhdistettava Q8 Bizet Bio 68 -öljystä ennen pitkäaikaista varastointia.
Muuten on olemassa vaara, että sen pintoihin muodostuu työkalun toimintaa heikentävä pinnoite.
ISO 6743 -luokka L-AC, biologinen hajoavuus 95 % (CEC-L-33-A-93)